کادر فنی و مسئولان باشگاه استقلال با علم بر اینکه هافبک این تیم توانایی حضور در همه بازیها را ندارد، قرارداد وی را طوری بستند که ضرر مالی برای باشگاه ندارد!

به گزارش مرور نیوز، تایید ایفمارک بر مصدومیت زانوی مجتبی جباری و این که وی قادر به حضور نود دقیقه‌ای در تمامی دیدارهای آبی پوشان نیست، اگرچه رسما از سوی مقامات این مرکز تایید نشد، اما باعث شد تا در آستانه رقابت‌های لیگ برتر، شوکی دیگر بر آبی پوشان وارد شود.

شماره 8 آبی ها که سالهای قبل لقب زیدان آسیا را به خود اختصاص داده بود، بعنوان یکی از آخرین خریدهای استقلال به این تیم پیوست. وی برای اولین بار به صورت کامل در یک دوره بدنسازی شرکت کرد و در همه دیدارهای دوستانه تیمش برای دقایقی به میدان رفت. آمادگی این بازیکن در تمرینات آبی پوشان در تهران موجب خوشنودی هواداران این تیم شده بود تا این که خبر تایید نشده تایید مصدومیت وی از ناحیه زانو بار دیگر هواداران استقلال را نگران کرد.

البته قرارداد این بازیکن فسخ نخواهد شد و جباری در فصل ۹۷-۹۶ برای استقلال بازی می‌کند. اما نحوه قرارداد او و نوع بازی گرفتن منصوریان از این بازیکن به صورت خاص است. سرمربی آبی‌ها روز گذشته با اعلام این نکته که «جباری را با چند هدف متفاوت جذب کردیم» بر حفظ این بازیکن و نحوه خاص استفاده از او صحه گذاشت.

وی چندی پیش هم رسما اعلام کرده بود: «اگر جباری فقط 15 بازی هم برای ما انجام دهد کافی است» به صورت تلویحی آگاهی‌اش از وضعیت جباری قبل از آزمایشات پزشکی ایفمارک را اعلام داشته بود. ضمن این که با صراحت اعلام کرده بود قرار نیست این بازیکن در همه بازی ها و به صورت کامل به میدان برود.

تنها شبهه موجود در خصوص این بازیکن که قرار نیست در همه بازی‌ها به صورت کامل به میدان برود، این است که این روش تا چه میزان برای باشگاه بار مالی دربر خواهد داشت. به خصوص اینکه وی یک بازیکن بزرگ به اسم «مجتبی جباری» باشد. بازیکنی که سابقه او نشان می‌دهد استعداد فراوانی در ناسازگاری با باشگاه به خصوص در بحث‌های مالی دارد.

در این مورد به سخنان مدیرعامل باشگاه استقلال باز می گردیم که گفته بود: «قرارداد جباری به نوعی بسته شده که او بازی به بازی پول دریافت می کند و به ازای هر بازی که به میدان برود مبلغی به او تعلق می‌گیرد». این موضوع نشان می‌دهد که حضور جباری در استقلال در صورتی که بازی نکند، بار مالی برای این باشگاه نخواهد داشت.

مسئولین ایفمارک از تایید خبری که از این مرکز بیرون درز کرد و تایید می کرد که زانوی جباری در شرایط ایده آلی نیست خودداری کردند، اما چه این خبر تایید شود یا نشود، واقعیت این است که منصوریان به تناوب و بنا به جریان مسابقات قصد استفاده از این بازیکن را دارد. یعنی قرار نیست جباری در همه بازی های معمولی آبی پوشان برای این تیم به میدان برود. بلکه نحوه استفاده از این بازیکن اینطور خواهد بود که تنها برای بازی های بزرگ در لیگ و برخی از بازی های این تیم در لیگ قهرمانان آسیا بازی خواهد کرد.

در حال حاضر مدیریت و کادر فنی استقلال قصدی برای جداکردن جباری از جمع بازیکنان ندارند. این در حالی است که ظاهرا تنها مخالف حضور وی در جمع آبی پوشان، دکتر نوروزی است. معاونت پزشکی باشگاه استقلال به محض عقد قرارداد با جباری با انتشار پستی در صفحه رسمی اش در شبکه های اجتماعی مخالفت خود با حضور این بازیکن را اعلام کرد.

وی به واسطه اشرافی که به شرایط بدنی جباری داشت و با علم به این که او نمی‌تواند به طور کامل برای آبی پوشان بازی کند مخالفتش را با حضور جباری نشان داد و حتی به نشانه اعتراض به این موضوع اردوی آماده سازی تیمش در ارمنستان را هم به همراه دکتر ستوده تحریم کرد تا اختلاف او و کادر فنی بر سر این بازیکن علنی شود.

با این حال به نظر می‌رسد برنامه‌ای که منصوریان برای استفاده از جباری در طول فصل دارد، مغایرتی با نظر دکتر نوروزی و تضادی با برنامه های اقتصادی باشگاه نداشته باشد.