شنیده شده فدراسیون بوکس ایران قصد دارد از اعزام تنها دارنده سهمیه بوکس به مسابقات جهانی جلوگیری کند و تابحال پاسخ روشنی در این باره نداده است.

به گزارش مرور نیوز، مسابقات بوکس قهرمانی جهان در شهریور ماه سال جاری به میزبانی کشور آلمان برگزار می‌شود و تیم ملی ایران نیز با یک سهمیه می‌تواند در این رویداد مهم حضور یابد. ملاک حضور بوکسورهای آسیایی در این مسابقات کسب سکو در رقابت‌های قهرمانی آسیا بود که تیم ملی بوکس ایران نیز با سرمربیگری خیمنز کوبایی در این رقابت‌ها حضور یافت. در پایان رقابت‌های قهرمانی آسیایی از هشت نماینده ایران تنها یک بوکسور تیم ملی توانست با کسب مدال برنز جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان آلمان را به دست آورد.

سجاد کاظم زاده بوکسور وزن 69 کیلوگرم ایران با کسب تک مدال برنز تیم ملی توانست تنها سهمیه ایران برای شرکت در مسابقات بوکس قهرمانی جهان در آلمان را کسب کند. در همه ورزش‌ها مسابقات جهانی یکی از بزرگترین اهداف ورزشکاران شمرده می‌شود و حال با صحبت‌های اخیر مسئولان فدراسیون بوکس به نظر می‌رسد قرار است از اعزام شدن تنها نماینده بوکس ایران به رقابت‌های جهانی جلوگیری شود که جای بسی تعجب دارد.

در دوره گذشته تیم ملی بوکس ایران دارای سه سهمیه برای شرکت در مسابقات جهانی بود که از اعزام آن‌ها نیز به مسابقات جهانی جلوگیری شد. حال با توجه به این‌که فدراسیون قصد دارد امسال هم از اعزام تیم ملی هرچند با یک سهمیه به مسابقات جهانی بوکس صرف نظر کند جای سوال دارد که چرا فدراسیون بوکس از شرکت در مسابقات جهانی امتناع می‌کند.

در چند سال اخیر تیم‌های ملی بوکس در مسابقات بین‌المللی که اعزام شده‌اند نتایج قابل قبولی را نگرفته‌اند و این مسئله واکنش‌ها و انتقاداتی را از سوی رسانه‌ها در پی داشته است. به نظر می‌رسد که فدراسیون بوکس قصد دارد از انتقادات احتمالی که پس از مسابقات جهانی مطرح خواهد شد جلوگیری کند در حالی که اعزام نکردن نماینده به مسابقات جهانی برای دومین سال متوالی با انتقاد بیشتری مواجه خواهد شد نسبت به اینکه نماینده اعزام کنیم و شکست بخوریم.

به گفته مدیر جدید تیم‌های ملی بوکس(حسین نهرودی)، دلیلی که فدراسیون با توجه به آن قصد دارد از اعزام سجاد کاظم‌زاده به مسابقات جهانی جلوگیری کند بحث بدون مربی ماندن تیم ملی بوکس است. به گفته نهرودی در صورت اعزام باربارو فرناندز خیمنز(سرمربی کوبایی تیم ملی) در کنار این بوکسور به مسابقات جهانی کسی نیست که هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد و نمی‌توان بخاطر یک بوکسور تیم ملی را بدون سرمربی رها کرد.

این حرف در حالی مطرح می‌شود که در مسابقات جهانی که زیر نظر آیبا برگزار می‌شود اگر در کنار تیمی مربی سه ستاره نباشد نمی‌تواند در مسابقات حاضر شود. در این میان مربی کوبایی تیم ملی ایران نیز دو ستاره است، بنابراین نمی‌تواند به تنهایی در این رقابت‌ها حاضر شود و حتما باید در کنار رینگ مسابقات یک مربی سه ستاره حضور یابد.

با این شرایط فدراسیون می‌تواند به جای مربی کوبایی یکی از مربیان سه ستاره خود یا پیشکسوتانی مثل حسین نهرودی که مدیر تیم‌های ملی هم هست را در کنار تنها نماینده‌اش به مسابقات جهانی اعزام کند.

اگر همه این مسائل را هم کنار بگذاریم آیا مسئله بیهوده سوختن و هدر رفتن تلاش‌های یک ورزشکار برای فدراسیون بوکس مهم نیست؟ همه ورزشکاران تمام تلاش خود را در طول یک سال می‌کنند تا در رویدادهای مهم و جهانیشرکت کنند و نباید این حق را از آن‌ها گرفت؟ آیا وظیفه فدراسیون جز این است که قهرمانانش را حمایت کند؟ در صورت اعزام نشدن کاظم‌زاده به مسابقات جهانی چه فرقی بین او که برنز آسیا را گرفته و سایر نفراتی که براحتی حذف شده اند وجود دارد؟ این سوالی است که فدراسیون بوکس باید پاسخ قانع کننده‌ای برای آن داشته باشد.