تیم هندبال نفت و گاز و گچساران با حذف تیم قهرمان لیگ و ادغام دو تیم و حذف یک تیم آسیایی برای اولین بار در تاریخ هندبال ایران در رقابتهای قهرمانی باشگاه های جهان شرکت خواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز، مسابقات هندبال قهرمانی باشگاه های جهان قرار است از سوم تا ششم شهریور ماه سال جاری به میزبانی قطری ها برگزار شود اما این بار این رقابتها برای هندبال ایران نیز معنای دیگری یافته است.

نکته حضور تیم هندبال نفت و گاز در این دوره از رقابتها در این است که این تیم در لیگ ایران نایب قهرمان شد و در مسابقات باشگاه های آسیا نیز در رده چهارم ایستاد اما شانس حضور در این رقابتها را بدست آورد.

تیم نفت در دو دوره پیاپی سالهای 94 و 95 لیگ برتر باشگاه های ایران در رده دوم ایستاد. با انصراف تیم قهرمان لیگ باشگاه های کشور در سال 94 تیم نایب قهرمان شانس حضور در مسابقات باشگاه های آسیا را بدست آورد.

به این ترتیب تیم جوان و نسبتا بومی هندبال نفت و گاز گچساران سال گذشته شانس حضور در رقابتهای قهرمانی باشگاه های آسیا را بدست آورد اما نفتی ها در این رقابتها چهارم شدند.

طبق قوانین موجود تنها تیم های اول رقابتهای باشگاهی هر قاره به همراه تیم میزبان و تیم قهرمان دوره قبل مجوز حضور در رقابتهای هندبال باشگاه های جهان را بدست می آورند.

اما این بار نیز شانس با نفت یار بود. تیم النور عربستان قهرمان نوزدهمین دوره رقابتهای قهرمانی باشگاه های آسیا به دلیل مشکلات سیاسی داخل کشورش از حضور در رقابتها انصراف داده است. تیم دوم و سوم هر دو قطری بودند و از آن سو قطری ها میزبان این رقابتها هستند و می توانند یک تیم را در رقابتها شرکت دهند و تصمیم گرفتند که هر دو تیم را خود را ادغام کنند و یک تیم منسجم و قدرتمند را راهی رقابتها کنند.

به این ترتیب تیم هندبال نفت و گاز گچساران با وجود کسب عنوان چهارم باشگاه های آسیا برای اولین بار به عنوان یک تیم ایرانی شانس حضور در رقابتهای جام باشگاه های هندبال جهان را بدست آورده است.

یازدهمین دوره مسابقات هندبال باشگاه های جهان از سوم تا پنجم شهریور ماه با حضور هشت تیم در دوحه قطر برگزار می شود.