شمشیربازان ایران با صعود به نیمه نهایی بازیهای دانشجویان جهان دو مدال برنز را قطعی کردند تا شمشیربازی ایران برای نخستین بار در یونیورسیاد صاحب مدال شود.

به گزارش مرورنیوز در تایپه، با پایان مرحله یک چهارم نهایی مسابقات شمشیربازی "سابر" دانشجویان جهان، مدال برنز محمد رهبری و محمد فتوحی قطعی شد. محمد رهبری در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف ژان فیلیپ پاتریس فرانسوی رفت و توانست مقتدرانه با نتیجه ۱۵ بر ۸  پیروز شود و به جمع چهار نفر برتر راه یابد.

در دیگر بازی یک چهارم نهایی محمد فتوحی نیز از سد کاستنکو از ‌روسیه گذشت تا دو مدال ایران در این رشته حتمی شود. فتوحی این دیدار را ۱۵ بر ۱۳ برد.

اما حذف علی پاکدامن شگفتی بزرگ مسابقات بود.

نتایج مسابقات قبل از مرحله یک چهارم نهایی:

شمشیربازان ایرانی در جدول ۱۶ تایی  به مصاحف حریفان جهانی خود رفتند و  محمد رهبری، فرزاد باهر ارسباران و محمد فتوحی موفق به صعود به مرحله یک چهارم نهایی شدند.

محمد فتوحی با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ حریف آمریکایی را برد.

در دیگر دیدار علی پاکدامن با یوری تساپ از اوکراین بازی کرد و ۱۲ بر ۱۵ مسابقه را واگذار کرد تا شگفتی مسابقات رقم بخورد.

سومین دیدار شمشیر بازان ایران بین فرزاد باهر ارسباان و می اس پچ از مجارستان بود که باهر توانست ۱۵ بر ۱۰ حریف را شکست دهد.

آخرین دیدار بین محمد رهبری و سباستین پو از مجارستان بود تا رهبری با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ از سد شمشیر باز مجارستان بگذرد و راهی یک چهارم نهایی شود.

اما در  مرحله یک هشتم  نهایی، پس از پیروزی فتوحی  مقابل شمشیر باز فرانسوی با نتیجه ۱۵ بر ۹ ، محمد  رهبری و محمد فتوحی دو شمشیر باز ایران مقابل هم به میدان رفتند که باهر در این دیدار بازی را با نتیجه ۹ بر ۱۵ به رهبری واگذار کرد تا رهبری روانه یک چهارم و جمع هشت تن برتر این رشته شود.

بدین ترتیب محمد رهبری و محمد فتوحی در مرحله نیمه نهایی برای رسیدن به فینال مبارزه خواهند کرد.