ستاره پیشین خط حمله تیم ملی برزیل معتقد است که هموطنش بعد از رفتن به پاریس کار سخت‌تری برای کسب مهمترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال خواهد داشت.

به گزارش مرور نیوز، روماریو مهاجم سابق تیم ملی برزیل که مدتی است وارد دنیای سیاست شده و اکنون نماینده پارلمانی شهر ریودوژانیرو است، در حاشیه نشست نمایندگان برزیل گریزی به حرفه سابقش زد و درباره دوران بازیگری خودش و نیز ماجرای جنجالی انتقال هموطنش نیمار از بارسلونا به پاری‌سن‌ژرمن اشاره کرد.

روماریو تأکید کرد: بارسلونا بعد از رفتن نیمار دچار سردگمی شده است. با چیزهایی که من خوانده‌ام و شنیده‌ام، نیمار از رفتن به پاری‌سن‌ژرمن خوشحال است و من هم امیدوارم که این‌طور باشد چون هیچ چیزی بهتر از اینکه یک بازیکن در تیمش خوشحال باشد وجود ندارد. نیمار همین حالا به سطحی رسیده است که در بارسلونا می‌توانست توپ طلا را ببرد اما بعد از انتقالش رسیدن به توپ طلا برای او سخت‌تر خواهد شد.

روماریو که خودش دو فصل 94-1993 و 95-1994 را در بارسلونا سپری کرد، درباره دلیل جدای خودش از کاتالان‌ها در دوره‌ای که یوهان کرایف سرمربی آن تیم بود، عنوان کرد: من در بارسلونا همیشه شاد بودم اما بعد از جام جهانی 1994، به خاطر استقبال گرمی که مردم برزیل از ما به خاطر کسب عنوان قهرمانی پس از 24 سال انجام دادند، به این نتیجه رسیدم که اگر به ریودوژانیرو برگردم خوشحال‌تر خواهم بود. من به برزیل برنگشتم تا درآمد بیشتری کسب کنم. من برگشتم و درآمدم کمتر هم شد اما شادتر بودم. برگشتم چون می‌خواستم در کنار فرزندانم، والدینم و دوستانم باشم که این‌ها برای من از پول بسیار مهمتر هستند.

مهاجم سابق سلسائو در ادامه ادعا کرد که اگر با کریستیانو رونالدو و لیونل مسی هم نسل بود، بیش از بازیکنان نسل فعلی این دو ستاره را برای کسب توپ طلا به چالش می‌کشید.

او اظهار داشت: من اگر الان بازی می‌کردم نسبت به آنها شوت‌های بیشتری می‌زدیم و در موقعیت‌های بهتری قرار داشتیم.

روماریو سپس عملکرد مدیران فدراسیون فوتبال برزیل را زیر سؤال برد و حتی مدعی شد که آنها برای رسیدن به منافع مالی برای سلسائو بازی‌های دوستانه برگزار می‌کنند.

او تأکید کرد: ثابت شده که رئیس فعلی و دو رئیس قبلی فدراسیون فوتبال برزیل واقعاً دزد هستند. آنها دزدی، کلاهبرداری و خلاف کرده‌اند.