یکی از پیشکسوتان استقلال با تاکید بر اینکه اتفاقات این روزهای این تیم بی سابقه بوده، گفت: با این وضعیت کمتر مربی می تواند دلش را به دریا بزند و سکان هدایت آبی پوشان را عهده دار شود.

ایمان عالمی در گفتگو با مرور نیوز درخصوص اتفاقات اخیری که طی روزهای گذشته پیرامون استقلال تهران افتاده است، گفت: متاسفانه ما پیشکستوان استقلال از شرایط به وجود آمده بسیار متاسف هستیم. اعتقاد دارم در طول این سال ها که یا در استقلال بوده ام و یا اتفاقات این تیم را رصد می کردم چنین اتفاقاتی را نه دیده و نه شنیده بودم.

وی افزود: باشگاه استقلال امسال شرایط سختی را تجربه کرد و فکر می کنم تا سال های آینده چنین شرایطی را مشاهده نکنیم. هیچ کس در ابتدای فصل فکر نمی کرد استقلال وارد بحران شدیدی شود. بحرانی که در نهایت باعث شود هواداران علیه سرمربی شعار دهند و منصوریان هم استعفا دهد تا شاید کسی که جانشین او می شود بتواند وضعیت استقلال را بهتر کند.

این پیشکسوت استقلال با بیان اینکه بازی آبی پوشان مقابل ذوب آهن را دیدیم، خاطرنشان کرد: با توجه به نتایج ضعیفی که استقلال به دست آورده بود صبر هواداران تمام شده بود و این بار هم خواستار برکناری منصوریان شدند. اگر چه من اعتقاد داشتم او نباید استعفا می داد. شاید هم این کار را به نفع آبی پوشان باشد و مربی جایگزین او بتواند نتایج قابل قبولی را کسب کند.

عالمی خاطرنشان کرد: مجموعه استقلال در چند روز گذشته خیلی تلاش کردند تا بتوانند آرامش را به تیم بازگردانند اما آنقدر شرایط بحرانی بود که کاسه صبر هواداران لبریز شده بود که مدیرعامل باشگاه مجبور شد با استعفای منصوریان موافقت کرده و حالا باید به دنبال جانشینی باشد که بتواند استقلال را در آستانه دربی به یک تیم خوب تبدیل کرده تا بازی سنتی را به حریف واگذار نکند.

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این پرسش که «آیا در این برهه مربی خارجی بهتر است یا داخلی؟»، گفت: به طبع باید از مربی خارجی استفاده کنیم البته نه مربی که در حد و اندازه های استقلال نباشد و یا درجه سه یا چهار باشد. استقلال این روزها به یک مربی بزرگ، خوشنام و با تجربه نیاز دارد و اگر قرار است از مربی خارجی بی کیفیت استفاده کنیم همان بهتر که با یکی از مربیان داخلی به توافق برسند و سکان هدایت استقلال را به یک مربی ایرانی بدهند.

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: البته این روزها سخت می توان مربی را پیدا کرد که دلش را به دریا بزند و جرات کند سکان هدایت آبی پوشان را به دست گیرد اما فکر می کنم مربیان دلسوز در استقلال وجود دارند که حاضرند سختی ها را تحمل کنند و حرف بشنوند تا بتوانند شاید تیم را به روزهای خوب گذشته برگردانند.

ایمان عالمی درخصوص کاپیتان اول استقلال که این روزها حرف و حدیثهای زیادی پشت سر او مطرح است، گفت: مهدی شرایط ویژه ای دارد و از تجربه بالایی برخوردار است و جالب این است که هر مربی که به استقلال می آید اولین انتخاب او برای دروازه رحمتی است، پس فکر می کنم مربیان نمی خواهند بهترین گلر ایران را از دست ندهند.

وی افزود: هر مربی که از استقلال می رود با رحمتی زاویه پیدا می کند اما بعدی هم که می آید و شرایط را می داند بازهم دست از سر رحمتی برنمی دارد و او را به عنوان گلر اول خود انتخاب می کند.

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که «فکر می کنید استقلال می تواند به روزهای خوب بازگردد؟»، گفت: همیشه امید وجود دارد و موفقیت استقلال دور از دسترس نیست. شما به پرسپولس نگاه کنید به یکباره در دو بازی چهار امتیاز را از دست داد و این فرصت را به رقیبانش داد تا فاصله شان را با پرسپولیس کم کنند و اگر پارس جم جنوبی بتواند عصر امروز سایپا را شکست دهد فاصله خود با پرسپولیس و دیگر رقبا را زیاد کرده و حالا یکی از شانس های قهرمانی در فوتبال کشورمان می شود. بنابراین اگر استقلال به آرامش برسد می تواند با چند پیروزی پیاپی خود را به بالای جدول برساند، همانطور که سال گذشته هم شرایط خوبی نداشت و با هفت برد پیاپی و بازی خوب خود در پایان فصل توانست به مقام نایب قهرمانی دست یابد.

عالمی در پایان اظهار کرد: ما پشیکشوتان همگی نگران استقلال هستیم و امیدواریم با درایت وزیر ورزش، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سرمربی برای این تیم انتخاب شود تا بتواند با حمایت هواداران تیم را به آرامش لازم برای رسیدن به بالای جدول برگرداند. اما از هواداران می خواهم صبوری پیشه کنند حالا که خواستار برکناری منصوریان بودند و او هم استعفا داد و رفت، صبور باشند و اجازه دهند سرمربی با دور بودن از استرس و فشار کارش را آغاز کرده تا بتواند در پایان فصل جایگاه ویژه را برای استقلال کسب کند.

 

عضویت در کانال تلگرامی مرور نیوز