تیم ملی کشتی فرنگی ایران بار دیگر نشان داد آینده روشنی پیش رو خواهد داشت.

به گزارش مرور نیوز، با اینکه بازی های داخل سالن آسیا را نمی توان متر و معیار دقیقی برای ارزیابی عملکرد کشتی گیران دانست، عملکرد فوق العاده فرنگی کاران در یک روز باعث تعجب همه علاقه مندان به این رشته شد.
از 8 فرنگی کاری که با نظر علی اشکانی به ترکمنستان اعزام شده بودند، 6 نفر طلا گرفتند و 2 نفر دیگر هم به مدال نقره رسیدند. البته این تیم اصلی کشتی فرنگی ایران نبود و هیچ کدام از نفراتی که در مسابقات جهانی پاریس به میدان رفتند، در این تیم حضور نداشتند.


سال 2017 را می توان سالی رویایی برای کشتی فرنگی ایران دانست. فرنگی کاران در تمام تورنمنت ها بهتر از تیم ملی کشتی آزاد کار کردند و به افتخارات بزرگی دست یافتند.


تیم نوجوانان قهرمان جهان شد، جوانان نایب قهرمان و بزرگسالان هم نایب قهرمانی جهان را کسب کردند. عملکرد فوق العاده فرنگی کاران در بازی های داخل سالن باعث شد تا سال رویایی فرنگی کاران تکمیل شود.


از سوی دیگر علی اشکانی برخلاف همتای خود در تیم ملی کشتی آزاد نمره قبولی گرفت و به احتمال فراوان به کار خود تا بازی های آسیایی و مسابقات جهانی 2018 ادامه می دهد.


این نتایج نشان می دهد که در سال های اخیر کشتی فرنگی در رده های پایه عملکرد بهتری داشته و شاید آزادکاران کمی از این مساله غافل بودند.

شاید باید شخصی همانند علی اشکانی برای کشتی آزاد نیز انتخاب شود تا این ورزش با سابقه کشور از رکود خارج شود.