طالبیان گفت: قایقرانان کشورمان از توانایی لازم برای کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا برخوردارند.

به گزارش مرور نیوز، احمدرضا طالبیان در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا در رشته آب‌های آرام اظهار داشت: خوشبختانه برای حضور در این مسابقات در بهترین شرایط هستیم و با توجه به اینکه آخرین مسابقات قهرمانی آسیا پیش از بازی‌های آسیایی است، تکلیف خیلی از مسائل روشن می‌شود و تمام تیم‌ها با آمادگی صددرصد شرکت می‌کنند و مسلما ما هم باید در شرایط خوبی باشیم.

وی در ادامه افزود: آنالیزی که از مسابقات جهانی و کاپ‌های اخیر داشتیم نشان می‌دهد که به سختی و با تلاش بیشتر می‌توانیم به مدال طلا برسیم. نمی‌گویم که مدال طلا ما در این دوره از مسابقات مسجل است اما معتقدم که رسیدن به این مدال دور از دسترس نیست.

ملی‌پوش قایقرانی کشورمان در خصوص رکوردهای ثبت شده در تمرینات تصریح کرد: با توجه شرایط آب دریاچه آزادی و کاهش ارتفاع آب و همچنین تغییر فصل فعلا رکوردهای خوبی را ثبت کردیم. پیش از این هم چنین رکودهایی ثبت نشده است اما باز هم تاکید می‌کنم که اصلی ترین موضوع این است که در مسابقه چه رکورد و جایگاهی برای ایران به دست می‌آید.

وی مسابقات قهرمانی آسیا در سال قبل از بازی‌های آسیایی اندونزی را یک فرصت برای تعیین سطح قایقرانان دانست و افزود: نمی‌توان گفت نتایجی که در قهرمانی آسیا رقم می‌خورد قطعا در جاکارتا تکرار می‌شود چرا که شرایط آمادگی تیم‌ها در این دو مسابقه کاملا متفاوت است. بازی‌های آسیایی مهم ترین رویداد ورزشی در این قاره است و کشورها برای کسب مدال در این مسابقات سرمایه گذاری 4 ساله انجام می‌دهند. البته ما همیشه در بازی‌های آسیایی شرایط بهتری نسبت به مسابقات قهرمانی آسیایی داشته‌ایم.