سازمان لیگ فدراسیون والیبال اعلام کرد که تیم ایرانیان گنبد به دلیل عمل نکردن به تعهدات لازم از لیگ برتر کنار گذاشته شد.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، هفته دوم دور مقدماتی سی و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران «جام شهید محسن حججی» قرار بود فردا (چهارشنبه) با شش دیدار در شهرهای تهران، کاشان، ورامین، اردکان، ارومیه و گنبد پیگیری شود.

پیش از آغاز لیگ برتر، نماینده تیم والیبال ایرانیان گنبد با اعلامِ داشتن حامی معتبر درخواست حضور در این مسابقات را کرد و در راستای حمایت فدراسیون والیبال از شهرهای والیبال خیز، این تیم با وایلد کارت فدراسیون والیبال و با ارائه مدارک لازم در جمع دوازده تیم لیگ برتری قرار گرفت.

پس از برگزاری هفته نخست لیگ برتر با گزارشاتی که به سازمان لیگ و فدراسیون والیبال ارائه شد و بررسی اتفاقات رخ داده در این مدت، سازمان لیگ فدراسیون والیبال ظهر امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تیم ایرانیان گنبد به دلیل عمل نکردن به تعهدات و ارائه قراردادها با مهر و امضای جعلی (به گفته مدیرعامل باشگاه) و ارائه چک‌های ضمانت جعلی و نامعتبر و ارائه نکردن مجوز باشگاه، از لیگ برتر والیبال مردان باشگاه های ایران در سال 96 کنار گذاشته می‌شود.

متن نامه محمود افشاردوست دبیرکل فدراسیون والیبال به مدیرعامل شرکت فناوران پردیس پاسارگاد قشم حامی مالی تیم ایرانیان گنبد به شرح زیر است:

برادرگرامی جناب آقای سلیمانی
مدیرعامل محترم شرکت فناوران پردیس پاسارگاد قشم
با سلام
احتراماً، عطف به نامه شماره 1593 مورخ 18 مهر ماه 96 همانگونه که مطلع هستید تیم والیبال ایرانیان گنبد با وایلد کارت سرپرست فدراسیون وارد مسابقات لیگ برتر و قرار شد همانند سایر تیم‌ها مدارک خواسته شده تا قبل از اولین بازی تکمیل و به سازمان لیگ ارائه کند. متاسفانه تا این تاریخ (18 مهر ماه 96) قراردادهای معتبر بازیکنان و کادرفنی، مجوز باشگاه، چک ضمانت و ورودیه ارائه نشده است، لذا باتوجه به تجربیات سال‌های گذشته و حضور تیم‌های خلق‌الساعه، تیم ایرانیان گنبد از لیگ برتر حذف می‌شود. مسابقه این هفته گنبد با کاله انجام نخواهد شد.

محمود افشاردوست
دبیرکل فدراسیون

بدین ترتیب بر اساس اعلام سازمان لیگ، تیم والیبال ایرانیان گنبد از جدول لیگ برتر والیبال در سال 96 حذف می‌شود و نتیجه بازی هفته نخست تیم شهرداری ارومیه با این تیم نیز از جدول نتایج خارج خواهد شد.