عضو ایرانی بخش مسابقات باشگاهی AFC درباره شانس حضور استقلال و پرسپولیس در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷-۲۰۱۸ توضیحاتی داد.

به گزارش مرور نیوز شاهین رحمانی، عضو ایرانی بخش مسابقات باشگاهی AFC در مصاحبه درباره شانس حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا 2017-2018 گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا تا آخر آگوست به باشگاه‌ها زمان داده بود تا تسویه حساب کنند اما فدراسیون فوتبال با مذاکره ‌ای که با AFC انجام داد 2 ماه زمان گرفت یعنی تا آخر ماه اکتبر زمان خرید تا باشگاه‌ها کارهای لازم را برای کسب مجوز انجام دهند. آنچه که من اطلاع دارم این بود که باید باشگاه‌ها صورت موقت می‌دادند اما زمان اصلی گزارش نهایی همان آخر اکتبر است.

وی در خصوص اینکه رسانه‌های عربستانی امروز اعلام کردند که تنها 2 نماینده در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا خواهند داشت و تیم های دیگر به خاطر بدهی مالی نمی‌توانند در این مسابقات شرکت کنند این طور پاسخ داد: تعداد سهمیه‌ها به کشور تعلق دارد و اگر باشگاهی در رده بالا نتواند مجوز حضور در لیگ قهرمانان را بگیرد خود به خود به تیم رده بعدی می‌رسد و این سهمیه ها ربطی به کشور دیگر ندارد.

عضو ایرانی بخش مسابقات باشگاهی AFC درباره اینکه فدراسیون عراق اعلام کرده که امسال سهمیه یک+ نصف را گرفته است، و آیا این گرفتن سهمیه عراق از سهمیه ایران کاسته خواهد شد، این طور پاسخ داد: هنوز رده بندی جدید اعلام نشده است ولی پارسال با رده بندی که AFC اعلام کرد ایران در رده هفتم قرار گرفت سهمیه ۲+۲ گرفت و عراق با توجه به اینکه مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب نکرد، سهمیه عراق به ایران رسید تا سهمیه ایران ۳+یک شود. آخرین رده بندی امسال و ملاک اصلی در تاریخ 16 نوامبر(۲۵ آبان) است و تصمیم گیری نهایی و رده بندی پایانی در تاریخ 24 نوامبر( 3 آذرماه) گرفته می‌شود اگر ایران در همان دره هفتم بماند مثل سال گذشته سهمیه ۲+۲ خواهد داشت و اگر کسب مجوز عراق اثبات شود سهمیه ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲+۲ می‌شود.