اجلاس فدراسیون جهانی کوهنوردی با حضور جمعی از روسای فدراسیون‌های کشورهای مختلف و مسئولان کشوری و محلی در شیراز آغاز به‌کار کرد.

به گزارش مرور نیوز، اجلاس جهانی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی صبح شنبه 29 مهر با حضور روسای فدراسیون‌های ورزشی از آسیا، اروپا و آمریکا در شیراز آغاز به‌ کار کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در افتتاحیه این اجلاس با اشاره به جاذبه‌های تاریخی و میراثی استان فارس و شیراز، به جمع حاضر خوش‌آمد گفت.

حیدرعلی کامیاب اهداف این اجلاس را معرفی شیراز و ایران و داشته‌های این پهنه‌ی تاثیرگذار جغرافیایی دانست و ابراز امیدواری کرد که این اهداف محقق شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری فارس نیز در مراسم افتتاحیه، فارس و شیراز را مهد تمدن و فرهنگ معرفی کرد که بیش از سه هزار سال تمدن را پشت سرخود دارد.

هادی پژوهش‌جهرمی با بیان اینکه تمدن ایرانی و آریایی از فارس و شیراز به جهان معرفی شده است، گفت: مردان و زنان بزرگ و تاثیرگذاری در این سرزمین زندگی و حکومت کرده‌اند و انسان‌هایی تاریخ‌ساز بوده اند.

پژوهش با بیان اینکه فارس به لحاظ جغرافیایی و اقلیمی دارای شرایطی بسیار متفاوت است، گفت: فارس دارای قله‌هایی برف‌گرفته تا کوه‌های بلند و گرم حاشیه خلیج فارس است.

معاون سیاسی استانداری فارس، مردم ایران را انسان‌هایی صلح‌دوست، مهربان و فهیم برشمرد و با بیان اینکه ورزشکاران همواره پیام‌آوران و پیام‌رسانان صلح و دوستی بوده‌اند، گفت: امیدواریم که پیام صلح ایران و ایرانیان را به جهانیان برسانید.

به گزارش ایسنا، اجلاس جهانی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جهان، از پنجشنبه 27 مهر به شکل غیررسمی در شیراز آغاز به‌کار کرده است.