سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارشی را درباره دیدار ایران با اسپانیا در جام جهانی زیر 17 سال نوشت.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم ملی زیر ۱۷ سال ایران در دیدار مقابل اسپانیا در یک چهارم نهایی جام جهانی زیر ۱۷ سال به دنبال یک شگفتی دیگر و نوشتن فصلی دیگر در تاریخش است.

بازیکنان عباس چمنیان برای چهارمین بار است که مرحله یک چهارم رسیدند اطمینان دارند که می‌توانند اسپانیا رقیب قدرتمند اروپایی خود را شکست دهند. ایران تا اینجای کار هیچ شکستی نداشته است و اشتباهی مرتکب نشده است و با 4 برد خوب به این مرحله رسیدند.

ایران ابتدا در مرحله گروهی غنا را 3 بر یک، آلمان را 4 بر صفر و کاستاریکا را 3 بر صفر شکست داد. شاگردان چمنیان در مرحله یک هشتم نهایی موفق شدند مکزیک را با نتیجه 2 بر یک شکست دهند و به مرحله یک چهارم صعود کنند.

الله یار صیادمنش با زدن 3 گل بهترین گلزن ایران تا این جای کار است. یونس دلفی و محمد شریفی نیز 2 گله‌های ایران تا این جای کار هستند. اسپانیایی‌ها نیاز دارند تا همه دست در دست هم دهند تا شکست 2 بر یک آنها مقابل برزیل تکرار نشود.



استاد ضربات پنالتی

به تیم ملی اسپانیا سفارش می‌شود به ایران اجازه ندهد ضربات پنالتی بدهد. ایرانیان تمام 4 ضربه پنالتی خود در هند در سال 2017 تبدیل به گل کرده است. محمد شریفی 2 گل را به ثمر رسانده است. محمد غبیشابی و طه شریعی 2 گل دیگر ایران را از روی ضربه پنالتی زدند.



تاریخ از اسپانیا حمایت می‌کند

 اسپانیا و ایران در جام جهانی زیر ۱۷ سال هیچ موقه باهم بازی نکردند. اما اسپانیا یک رکوردی خوب دارد و اسپانیا در این مسابقات از ۸ بازی که با رقبای آسیایی خود بازی کرده است به پیروزی رسیده است.