کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: سامان قدوس بازیکن خوبی است و پیشنهاد می‌کنم برای ادامه فوتبالش به انگلیس یا آلمان برود.

به گزارش مرور نیوز، اشکان دژاگه درباره برگزاری تمرینات تیم ملی فوتبال ایران بیان کرد: بازیکنان تیم ملی تمرینات خوبی انجام می  دهند. هرچند تمام بازیکنان به اردو نیامده اند اما آن هایی که هستند، خوب کار می کنند. لیگ برتر بازیکنان را خسته کرده است، اما فکر می کنم امروز شنبه شرایط بهتر باشد و تمرین خوبی انجام دهیم.

او درمورد انجام دادن تمرینات ریکاوری پس از آسیب دیدگی اش در تهران و زیرنظر کادر پزشکی تیم ملی گفت: به دلیل آسیب دیدگی به تهران آمدم و زیرنظر دیه گو، میکو، میکائیل و سباستیائو فیزیوتراپی کردم. تمرینات ریکاوری خوبی انجام دادم و در حال حاضر دردی ندارم. امیدوارم به دیدارهای آتی تیم ملی مقابل پاناما و ونزوئلا هم برسم.

دژاگه درباره اینکه تقابل با تیم هایی مانند پاناما و ونزوئلا به تیم ملی کمک می کند یا خیر، اظهار کرد: بازی های دوستانه با هر تیمی اهمیت دارد و می توان با آن ها تجربه کسب کرد. پاناما به جام جهانی صعود کرده و بازی با این تیم خوب است اما فکر می کنم دیدار با ونزوئلا تاکنون 100 درصد قطعی نیست. البته این تیم قوی است و از آنجاییکه  احتمال دارد در جام جهانی با یکی از تیم های آمریکای جنوبی بازی کنیم،  باید در بازی تدارکاتی به مصاف تیم های این قاره برویم.

کاپیتان تیم ملی ایران درمورد پیشنهاد باشگاه فولام انگلیس به سامان قدوس و اینکه با توجه به تجربه حضور او در این تیم آیا هافبک ایرانی اوسترسوند می تواند در فولام موفق باشد یا خیر، گفت: قدوس بازیکن خوبی است و بازی های اخیر او در تیم ملی و باشگاهش را دیده ام. به نظرم 100 درصد حضور او در انگلیس بهتر از ادامه بازی اش در اوسترسوند است. مردم کیفیت بازی قدوس را در سوئد دیده اند اما مشخص است که او می تواند در آلمان یا انگلیس که لیگ سطح بالاتری دارند، بازی کند.

او درمورد حضور بازیکنان جوان در اردوی تیم ملی و تغییر نسل این تیم بیان کرد: بازیکنانی که در اردوی تیم ملی حضور دارند، کیفیت خوبی دارند. در شش سالی که در تیم ملی هستم بازیکنان جوانی به کیفیت نفرات فعلی ندیده ام. تیم ملی در هر پست 2 تا 3 بازیکن خوب دارد و اگر بازیکنان جوان همین روند را ادامه دهند، آینده خوبی دارند. بازی های دوستانه مقابل تیم های پاناما و ونزوئلا برای تمام نفرات خوب است، اما برای جوان ها شرایط بهتری را به وجود می آورد.

دژاگه درباره مشکلات تیم ملی اظهار کرد: درباره این مسائل کی روش صحبت می کند.