تیم ملی پرورش اندام کشورمان بالاتر از کره جنوبی و اسپانیا به عنوان قهرمانی جهان دست یافت.

به گزارش مرور نیوز، با پایان یافتن هفتاد و یکمین دوره از مسابقات پرورش اندام قهرمانی جهان، بلافاصله رقابت‌های فیزیک برگزار شد وشنتیا لک پور، اکبر سرباز و داود تقوی که به عنوان ۳ نماینده کشورمان در این رقابت‌ها حضور داشتند در پایان به این نتایج دست یافتند.

شنتیا لک پور در دسته ۱۷۳ سانتی متر، صاحب مدال برنز شد. در این دسته، فیزیک کار چینی به مقام قهرمانی رسید.

همچنین اکبر سرباز در دسته ۱۷۹ سانتی متر فیزیک به مدال نقره رسید. سرباز که به شدت از نتیجه ناراضی بود، ۲ بار مدال نقره را از گردنش بیرون آورد و با توصیه داور، بار دیگر مدال را به گردن انداخت.

مدال طلای دسته ۱۸۲ سانت فیزیک به پابلو رامیس از اسپانیا رسید. ایران در این دسته نماینده‌ای نداشت.

در دسته بلند قدها، داود تقوی از راهیابی به فینال بازماند. در این دسته ۱۸۲+ سانتی متر، تیری بایالا از کشور فرانسه به مدال طلا رسید تا بدین ترتیب تیم سه نفره فیزیک ایران با یک نقره اکبر سرباز و یک برنز شنتیا لک پور به کار خود خاتمه دهد.

در پایان تیم ملی ایران در رقابتی بسیار نزدیک با کره جنوبی، به مقام قهرمانی تیمی جهان دست یافت. ایران ۱۴۷ امتیاز گرفت، کره جنوبی ۱۴۴ امتیاز. اسپانیا هم به مقام سوم رسید. همچنین در جدول مدال این مسابقات تیم کشورمان با کسب ۶ نشان طلا،۵ نقره و ۳ برنز بر سکوی نخست جای گرفت.

یکی از نکات جالب توجه این رقابت‌ها حضور داشتن کامران شیرکو الیاسی و ریبوار سهرابی که هر ۲ اصالتاً اهل کردستان ایران هستند و سال هاست در فنلاند زندگی می‌کنند در این مسابقات بود. در نهایت کامران شیرکو الیاسی درحالی که با نفر اول امتیاز برابر داشت، در رای شماری به مدال نقره رسید و ریبوار سهرابی هم در دسته قدی خودش به مقام چهارم رسید.

این در حالی است که پیش از این نیز ورزشکاران پرورش اندام و بادی کلاسیک توانسته بودند ۹ مدال رنگارنگ در این مسابقات بدست آورند.