رئیس فدراسیون فوتبال عراق تأکید کرد که از همه امکانات قانونی استفاده خواهد کرد تا دیدار برگشت این تیم برابر عربستان به جای ریاض در زمینی بی‌طرف برگزار شود.

به گزارش مرور نیوز، فدراسیون فوتبال عربستان با استخدام سه وکیل مطرح آلمانی، هلندی و دانمارکی شکایتی را علیه فیفا به دادگاه بین المللی ورزش مبنی بر تغییر تصمیم این نهاد در خصوص برگزاری بازی برگشت انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در زمین بی‌طرف ارجاع داده است.

در این میان انتخاب ایران به عنوان میزبان دیدارهای خانگی تیم ملی فوتبال عراق در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه و عدم پذیرش عربستانی‌ها برای سفر به ایران باعث شد فیفا رای به برگزاری هر دو بازی رفت و برگشت عراق و عربستان در زمین بی‌طرف دهد. بازی رفت این دو تیم به میزبانی عراق در مالزی برگزار شد، اما عربستان اعلام کرد بازی برگشت باید در ریاض برگزار شود، ولی عراق زیر بار نمی‌رود.

عبدالخالق مسعود، رئیس فدراسیون فوتبال عراق در رابطه با مناقشه فوتبالی با همتای عربستانی خود گفت: از همه امکانات قانونی خود استفاده خواهیم کرد تا برنده این پرونده در دادگاه بین المللی ورزش باشیم و بازی برگشت برابر عربستان را در زمینی بی‌طرف برگزار کنیم.

شرار حیدر، نایب رئیس فدراسیون فوتبال عراق نیز دوشنبه گذشته  با حضور در جلسه چهار و نیم ساعته  دادگاه بین المللی ورزش در سوئیس به دفاع از این فدراسیون و رای فیفا جهت برگزاری بازی با عربستان در زمین بی‌طرف در مقابل سه وکیل اروپایی استخدام شده توسط فدراسیون فوتبال عربستان پرداخت.

فدراسیون فوتبال عراق با تاکید بر اطمینان از صدور رای نهایی به نفع خود اعلام کرد که تا دو هفته آینده پرونده مناقشه با عربستان بسته خواهد شد.