تیم والیبال شمس تهران از سوی سازمان لیگ فدراسیون والیبال ایران با جریمه مواجه شد.

به گزارش مرور نیوز، سازمان لیگ وکمیته انضباطی فدراسیون والیبال این روزها بسیار پرتنش و پرکار شده است. هر روز یک اتفاق جدید در لیگ رخ می‌دهد که مسوولان سازمان لیگ را با چالش‌های جدید روبه رو کرده و در نهایت موجب می شود تصمیمات جدیدی گرفته شود.

در آخرین تصمیمی که از سوی سازمان لیگ فدراسیون والیبال ایران گرفته شد،تیم والیبال شمس تهران که به منظور حمایت از تیم نوجوانان ایران و با حضور ملی‌پوشان نوجوان پا به لیگ برتر گذاشت، با کسر امتیاز و جریمه مالی مواجه شد.

دلیل این کسر امتیاز و جریمه مالی برای شمس از سوی فدراسیون این چنین بیان شد:

دور مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر رده سنی نوجوانان پسر سال 96 جام شهید محسن حججی از 13 تا 17 آذرماه با حضور یازده تیم در دو گروه به میزبانی کاشان برگزار شد. سازمان لیگ فدراسیون والیبال اعلام کرد که نماینده باشگاه شمس در این رقابت ها حضور نیافته است و بر اساس بند 15 (7-15) آئین نامه سازمان لیگ، باشگاه شمس 300 میلیون ریال جریمه و سه امتیاز از تیم لیگ برتری این باشگاه کسر می شود. تیم شمس در پایان دور رفت مرحله مقدماتی لیگ برتر والیبال با چهار برد و 12 امتیاز در رتبه نهم جدول قرار گرفت که بر اساس اعلام سازمان لیگ سه امتیاز این تیم کم خواهد شد.

بر این اساس تیم بزرگسالان شمس که البته خودش به نوعی تیم نوجوانان محسوب می شود، تلاش‌هایش بی‌نتیجه ماند و حالا با کسر سه امتیاز جایگاه نهمی خود را از دست خواهد داد. این تصمیم هرچند بر مبنای آئین‌نامه سازمان لیگ گرفته شده است، اما این سوال را ایجاد می‌کند که آیا سازمان لیگ و کمیته انضباطی فدراسیون والیبال در همه موارد این چنین بر مبنای قانون تصمیم‌گیری می کند. سوال دیگر این است آیا تیمی که خود با ترکیب نوجوانان در لیگ حضور پیدا کرده است، آیا نیاز بود که به دلیل تیم ندادن در همین رده نوجوانان با چنین جریمه سنگینی مواجه شوند. شاید بهتر بود که تصمیمات در راستای تیمی که با هدف کمک به رده ملی وارد لیگ برتر شده است تا این سخت‌گیرانه گرفته نمی‌شد یا اگر قرار است بر اساس قانون‌ها و اساس‌نامه‌های موجود رفتار شود، در همه موارد مشابه نیز شاهد چنین اقدامات و تصمیماتی باشیم.