فوتبال یک ورزش جهانگیر است و در تمامی دنیا از آن به عنوان یک پدیده اجتماعی لذت می برند اما متاسفانه در فوتبال ما آن قدر حواشی و اصطکاک وجود دارد که بعضا از شنیدن و یا دیدن اینگونه چالش های عجیب ، انگشت تعجب بردهان می گزد.

به گزارش مهدی جمشیدیان خبرنگار  مرور نیوز، حادثه تازه ای که در کیش اتفاق افتاد یکی از نادرترین و کم نظیرترین اقدامی بود که به گوشمان شنیده بودیم اما واقعیت این است که رییس هیات فوتبال کیش بجای حمایت از نماینده خود، جلوی دستور موکد دبیر فدراسیون فوتبال را گرفت و اجازه نداد که تیم "بانی گستر " این منطقه آن هم در کیش به مصاف پاس همدان برود.

بله ، تعجب نکنید ، محمود پازوکی که خود زمانی فوتبالیست بوده و در باشگاه شاهین تهران توپ می زد، حال به عنوان مسوول هیات فوتبال کیش کاری کرد که باورش برای خیلی ها غیر قابل قبول بود ولی ایشان به همراه نادر فریادشیران و ابراهیم ربطی بعنوان اضلاع یک مثلث، هر کاری که خواستند کردند و در نهایت با چوب لای چرخ گذاشتن ، هم دستور علیرضا اسدی دبیر فدراسیون فوتبال را مثل آب خوردن بایکوت کردند و هم اینکه اعصاب بازیکنان و کادر فنی و مدیران جدید این تیم را بهم ریختند.

نکته جالب توجه اینکه پازوکی در پاسخ به این سوال که چرا در زمان بازی بانی گستر و پاس همدان، زمین در حال آب پاشی بود و مانع خط کشی شده ، گفته است که بدهی مالک قبلی این باشگاه باعث این کار شد .

در حالی که طبق دستور موکد دبیر فدراسیون باید این بازی انجام می گرفت و در فرصت مناسب بحث بدهی تیم بانی گستر پیگیری می شد. اما رییس هیات مبادرت به اینکار کرد که طبعا باید با جدیت این اقدام غیر قابل هضم از سوی فدراسیون فوتبال پیگیری شود.نامه به دبیر فدراسیون فوتبال

طبق مدارک (کتبی) و دستور اسدی، این بازی می بایست در زمان مقرر برگزار می شد اما رییس هیات فوتبال کیش با تاکید بر اینکه «من زیر نظر سازمان منطقه آزاد کیش فعالیت می کنم، نه فدراسیون فوتبال» مانع انجام آن شده است!

از سویی دیگر گفته می شود که رئیس هیات فوتبال کیش به تازگی از مجمع فدراسیون فوتبال کشور کنار گذاشته شده و بر اساس قانون فیفا وجود چنین هیاتی با برخی بندهای قانون منافات دارد.

از این گذشته، جریان از این قرار است که این تیم با نام شاهین توسعه کیش فعالیت می کرد. اما با تغییر مدیریت، به باشگاه بانی گستر تغییر نام یافت که با عوض شدن مدیریت، مسئولیت ناصر فریاد شیران بعنوان قائم مقام و ابراهیم ربطی به عنوان رییس هیات مدیره از آنان گرفته شد که همین مسئله باعث سنگ اندازی گردید.

طبق اطلاع موثق و به گفته مدیران جدید تیم، ناصر فریادشیران پیش از برگزاری دیدار بانی گستر کیش و پاس همدان، با ضرس قاطع اعلام کرده بود که مانع از برگزاری مسابقه خواهد شد و نکته جالب اینکه تهدیدهای وی عینا به نمایش درآمد که این نشان از آن دارد که رییس هیات فوتبال کیش با ایشان کاملا همسوست .

به هرحال اقدام اخیر که در نوع خود کمتر دیده شده، در میان بهت بسیاری از حاضران به تصویر در آمد تا ثابت شود برخی از آقایان حتی به راحتی می توانند دستور کتبی و شفاهی دبیر فدراسیون را بایکوت کنند.

اما عقل سلیم حکم می کند که علی اصغر مونسان رئیس سازمان منطقه آزاد کیش، حسین جلالی معاون ورزش منطقه آزاد کیش و قدرت ابراهیمی مشاور رئیس منطقه آزاد کیش در امور ورزشی جلوی این قانون گریزی ها را بگیرند و اجازه دهند که نماینده این جزیره با مدیریت جدید بکار خود ادامه بدهد.

همچنین رییس هیات فوتبال کیش و مسوولان قبلی تیم یادشده ، بجای انتقام گیری و موج سواری ، بهتر است که دستورات فدراسیون فوتبال را اجرا کنند و کاری نکنند که شیرازه تیم بانی گستر از هم پاشیده شود .

در هیچ جای دنیا با تغییر مدیریت ، مسوولان قبلی تیشه به ریشه باشگاه نمی زنند و انتقام نمی گیرند اما در کیش این حرکت مذموم و عجیب جلوی چشمان خیلی ها انجام شد که بنظر می رسد اکنون وقت آن رسیده تا فدراسیون فوتبال به این کشمکش رسیدگی کند تا همه چیز طبق قانونمندی به پیش برود نه لابی های پشت پرده .