امیر علی اکبری که با سازمان ACB قرار داد بسته است به دنبال به دست آوردن کمربند قهرمانی این سازمان در سال 2018 می باشد.

به گزارش مرور نیوز، مبارز کشورمان در سال 2018 قرار دادی یک ساله با سازمان ACB  بسته است و طبق قرار داد باید 4 بازی برای این سازمان انجام دهد. علی اکبری به دنبال کسب کمربند قهرمانی این سازمان است تا مسیر خود را برای رسیدن به میادین بالاتر این رشته هموارتر کند.
 امیر علی‌اکبری سوم فروردین 97 در یک مبارزه ویژه در باکوی آذربایجان به مصاف دنیس اسمولدروف نفر دوم رنکینگ دسته سنگین وزن ACB از استونی خواهد رفت.
دنیس اسمولدروف با 27 سال سن، دو متر قد و 120 کیلوگرم وزن تاکنون 13 برد و سه شکست در کارنامه‌‌اش در رقابت‌های MMA به ثبت رسانده است. اگرچه هدف علی‌اکبری مبارزه در سازمان‌های بزرگتری همچون بلاتور و یواف‌سی بود اما ACB هم می‌تواند تجربه خوبی برای علی‌اکبری برای رسیدن به میادین بعدی باشد.
علی‌اکبری می‌گوید‌: «امیدوارم در اولین مبارزه با نماینده روسی رنکینگ خوبی کسب کنم تا بتوانم کمربند قهرمانی سازمان ACB را کسب کنم.»
نایب‌قهرمان MMA جهان با اشاره به اردوهایش ادامه می‌دهد‌: «از دیروز نخستین مرحله کمپ تمرینی ما آغاز شد، سه هفته اول تمرینات ما برای حضور در مسابقات باکو قرار است در تهران برگزار شود، پس از آن یک مرحله اردوی خارجی دارم که هنوز کشور محل تمرین مشخص نیست. 2 ماه دیگر (فروردین ماه ۹۷) اولین مبارزه‌ام شروع می‌شود.»

علی‌اکبری به آنالیز حریفش اشاره می‌کند‌: «فیلم مبارزات اسمولدروف را دیده‌ام اما شناخت کافی از او ندارم و هنوز مبارزات او را آنالیز نکرده‌ام. قطعاً در فرصت باقی‌مانده مبارزات او را آنالیز خواهم کرد و روی شگردهایش کار می‌کنم تا پیروز میدان شوم.»

نایب‌قهرمان MMA جهان به قراردادش با سازمان ACB اشاره می‌کند: «طبق قراردادی که با سازمان ACB امضا کردم قرار است فعلاً 4 بازی برای آنها انجام بدهم که اولین مبارزه با اسمولدروف خواهد بود.»

او به تمارض حریف قبلی اشاره می‌کند‌: «متأسفانه در اولین مبارزه حریف روسی خودش را به آسیب‌دیدگی زد و از ترس مبارزه با من جا زد. به هر حال من با سازمان ACB قرارداد یک ساله دارم و قرار است چهار بازی برای این سازمان انجام دهم.»

علی‌اکبری ادامه داد: «پس از تمرینات منظمی که در تایلند زیر نظر مربیان کمپ پیگیری کردم به تهران برگشتم و تمرینات بوکس را زیر نظر علیرضا استکی شروع کردم. کشتی را خودم تمرین می‌کنم تا به آمادگی لازم برسم. جوجیتسو را در تایلند انجام می‌دهم و تمریناتی را که از مربیان خارجی یاد گرفتم در تهران انجام می‌دهم تا برای مبارزه با حریفان آماده، آماده باشم.»