با توجه به مصدومیت دوباره اشکان دژاگه و دوری طولانی مدت این کاپیتان از میادین، شوک بزرگی به کی روش و طرفداران تیم ملی در آستانه جام جهانی 2018 وارد شده است.

به گزارش مرور نیوز، امضای قرارداد با ناتینگهام فارست در چمپیون شیب انگلیس بعد از نیم فصل خانه نشینی و دوری از مسابقات باشگاهی می تواند بهترین اتفاق ممکن برای اشکان دژآگه باشد تا برای رقابت های جام جهانی 2018 روسیه و تثبیت جایگاهش در ترکیب اصلی تیم ملی از آن بهره ببرد، اتفاقی که بازتاب بسیار زیادی هم داشت و واکنش های زیادی را برانگیخت.

اما تنها بعد از دو هفته همراهی این تیم در لیگ جزیره به یکباره نام اشکان از فهرست نفرات آیتور کارانکا برای بازی های چمپیون شیب خارج شد تا متعاقب این تصمیم کارلوس کی روش در پستی فیس بوکی از مصدومیت و عمل جراحی اشکان پرده بردارد. بدشانسی بزرگ که می تواند روی آینده کاپیتان و طرفدارانش در تورنمنت پیش رو تاثیر مستقیم بگذارد چون در خبرهای تکمیلی دوری دو ماهه این بازیکن از میادین به صورت رسمی اعلام شد.

مصدومیت از ناحیه رباط داخلی بزرگ ترین بدشانسی بود که می توانست در این مقطع یقه بازیکنی مثل دژاگه را بگیرد. اتفاقی که دغدغه های کی روش و طرفداران تیم ملی را نیز به اوج رساند چون وضعیتی که اشکان در حال حاضر با آن دست به گریبان است اصلا قابل پیش بینی نیست به خصوص که با این مدت زمان دوری اشکان عملا 60 تا 70 درصد از برنامه های آماده سازی در نظر گرفته شده برای تیم ملی را نیز از دست می دهد.

با این اتفاق سئوالی که ذهن بسیاری از طرفداران تیم ملی را به خود مشغول کرده این است که کی روش برای پرکردن جای خالی اشکان دژاگه روی چه آلترناتیوهایی زوم خواهد کرد. اولین نام در فهرست اخیر تیم ملی می تواند سامان قدوس باشد که توانایی بازی در پست اشکان را دارد . اما با وجود درخشش مفرط قدوس ، احتمالا در بازی او چیزی کم است که کی روش اصرار به حضور همیشگی اشکان دژاگه در اردوها داشته است. او یک هافبک کاملا هجومی است که شاید پدیده ایران در جام جهانی باشد و البته در این مسیر توانایی های دفاعی و نحوه حضور او در پرس تیمی مقابل حریفان گردنکلفت روسیه 2018 تاثیر زیادی بر حضور ثابت قدوس دارد .

از همین رو می توان به سایر آلترناتیوها اشاره کرد جایی که نام دو ستاره ایران شاغل در یونان و قطر بیشتر از همه مد نظر قرار می گیرد. مسعود شجاعی که کنار گذاشتن او از فهرست تیم ملی در ماه های گذشته به قدر کافی سرو صدا داشته و هنوز هم ترکش های این اتفاق جنجالی ادامه دارد می تواند جدی ترین گزینه باشد به خصوص که مسعود این روزها در ترکیب AEK در یونان به همان شکلی بازی می کند و می درخشد که باب میل کی روش است.

بعد از مسعود نوبت به سروش رفیعی می رسد که با پیراهن الخور در لیگ ستارگان قطر همچنان یکی از بازیکنان درخشان فوتبال ایران لقب گرفته است. سروش که در مقطعی یکی از بازیکنان مورد علاقه کارلوس بود می تواند از اتفاقی که گریبان دژاگه را گرفت نهایت بهره را ببرد و با ادامه روند خوبی که در قطر دارد دوباره شانس رسیدن به پیراهن تیم ملی را پیدا کند. نوع فوتبال و هوش بالایی که رفیعی دارد قطعا کی روش را به فکر فرود برده تا از او نیز به عنوان یکی از جدی ترین آلترناتیوهای مد نظر برای پر کردن خلا دژاگه بهره ببرد.

حال در این برهه باید به انتظار نشست و دید کارلوس کی روش که هنوز اطمینانی از حضور اشکان دژاگه در جام جهانی ندارد برای کنار آمدن با این اتفاق و شوک چه تدابیری خواهد اندیشید. تدابیری که قطعا از اردوی آماده سازی اواخر اسفندماه تیم ملی و بازی های تدارکاتی عیان خواهد شد تا مشخص شود چه بازیکنانی به عنوان آلترناتیو کاپیتان تیم ملی در افکار سرمربی پرتغالی جای دارند.