تیم فوتبال استقلال در اولین دیدار خود در سال 97 برابر نفت تهران در شرایطی که از حریف خود عقب بود، توانست به پیروزی برسد و سه امتیاز حساس را از آن خود کند.

به گزارش مرور نیوز، استقلال در دقایق پایانی توانست مقابل نفت به پیروزی 2 بر یک دست یابد.

در روز آغازین از هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال و از ساعت 15 امروز پنجشنبه، تیم استقلال در ورزشگاه تختی تهران به مصاف تیم نفت رفت که این بازی با نتیجه 2 بر یک به سود استقلال به پایان رسید.

محسن بنگر (۳۷) برای نفت و جابر انصاری (۷۶) و امید نورافکن (۸۸) برای استقلال گلزنی کردند.

وینفرد شفر در این بازی به ملی پوشانش استراحت داد و استقلال را با ترکیب مهدی رحمتی، خسرو حیدری، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، میلاد زکی پور، فرشید باقری (۳۹ - امید نورافکن)، بویان (۵۳ - امید ابراهیمی)، سرور جپاروف، داریوش شجاعیان، (۶۴ - وریا غفوری) جابر انصاری و علی قربانی به زمین فرستاد.

بازیکنان استقلال این دیدار را هجومی تر از تیم نفت آغاز کردند و صاحب موقعیتهای خوب گلزنی شدند. علی قربانی در دقایق 5 و 14 می توانست دروازه نفت را باز کند ولی میلاد فراهانی دروازه بان نفت مانع گلزنی آبی ها شد. جابر انصاری هم در دقیقه 18 موقعیت خوب گلزنی داشت که این فرصت با درخشش فراهانی از دست رفت.

هرچند استقلال در این نیمه بر حریفش برتری داشت اما این تیم نفت بود که در دقیقه 37 روی ضربه سر محسن بنگر به گل اول رسید. بعد از این گل، فرشید باقری هافبک استقلال مصدوم شد و امید نورافکن در دقیقه 39 به جای وی به زمین آمد اما نیمه نخست با همان یک گل به سود نفت به اتمام رسید.

استقلال

در نیمه دوم، استقلال حاکم توپ و میدان شد و هرچه از زمان مسابقه گذشت، حملات شاگردان وینفرد شفر گسترده تر شد. نفت برای حفظ گل خود بازی کاملا تدافعی را به نمایش گذاشت و با تعداد زیاد بازیکن در خط دفاعی ظاهر شد. شاگردان افاضلی در این نیمه چشم به ضد حملات عیسی آل کثیر داشتند ولی راه به جایی نبردند.

شفر برای جبران نتیجه، ابتدا امید ابراهیمی و سپس وریا غفوری دو ملی پوش خود را به زمین فرستاد و نتیجه این تعویض ها در دقیقه 76 خودش را نشان داد؛ جایی که جابر انصاری روی پاس در عرض غفوری توانست گل تساوی را به ثمر برساند.

امید نورافکن گل دوم را به ثمر رساند

فشار استقلال برای پیروزی در این مسابقه در مقابل عملکرد ضعیف نفتی ها یکبار دیگر به ثمر نشست و اینبار امید نورافکن بود که در دقیقه 88 توانست گل دوم را برای آبی ها وارد دروازه نفت کند.

استقلال با این برد در دقایق پایانی، 44 امتیازی شد و به طور موقت به رده دوم جدول صعود کرد. نفت تهران هم با 24 امتیاز در رده سیزدهم باقی ماند تا خطر سقوط به لیگ دسته اول را احساس کند.