مراسم رونمایی از لباس‌های تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی 2018 روسیه احتمالا هیچ وقت برگزار نشود.

به گزارش مرور نیوز، تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه در گروه دوم مسابقات بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال با مراکش، اسپانیا وپرتغال همگروه است و باید در نخستین دیدار با شاگردان "رنار" دیدار کنند. همچنین مسئولان فدراسیون فوتبال هم قرار است مراسم بدرقه ویژه‌ای برای تیم ملی برگزار کند و سپس شاگردان کارلوس کی روش برای حضور در جام جهانی، راهی روسیه شوند.

ابتدا مسئولان فدراسیون فوتبال تاریخ ۱۵ اسفند (۶ مارچ) سال گذشته را برای رونمایی از پیراهن‌های تیم ملی اعلام کردند که این اتفاق رخ نداد و پس از آن، قرار شد تا در زمان حضور جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) از لباس‌های تیم ملی رونمایی شود که بازهم به دلیل اتفاقات رخ داده، از پیراهن‌های تیم ملی رونمایی نشد و حالا که به طور دقیق ۷۱ روز تا آغاز بازی دیدار ایران و مراکش مانده است وآدیداس از لباس بیشتر تیم‌ها رونمایی کرده، اما برای تیم ملی ایران هنوز این اتفاق رخ نداده است.

ماجرا از این قرار است که آدیداس، چون نمی‌تواند پیراهن‌ها را در ایران تولید کند، رونمایی هم در کار نیست و به احتمال زیاد در مسابقه‌ای دوستانه قرار است بازیکنان تیم ملی با لباس‌های جدید بازی کنند، اما هنوز این موضوع به طور کامل منتفی نشده است.

همچنین طبق اعلام مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال طرح یوزپلنگ هم در جام جهانی ۲۰۱۸ روی پیراهن بازیکنان قرار ندارد.

غلامحسین زمان آبادی، مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال در این باره به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بعید می‌دانم، مراسم رونمایی برگزار شود، زیرا آدیداس در ایران کارخانه‌ای ندارد و توزیع پیراهن نخواهد داشت. رونمایی به این معنا است که پیراهن باید در داخل کشور تولید شود و فوتبال دوستان آن را تهیه کنند و چون آدیداس همچین وضعیتی در ایران ندارد، مراسم رونمایی برگزار نمی‌شود.

او افزود: قانون کپی رایت در ایران وجود ندارد و متاسفانه چون ممکن است، لباس‌ها از طریق دیگران در کشورمان تولید شود، به همین دلیل هنوز تصمیمی برای رونمایی از لباس تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گرفته نشده است.