سرمربی استقلال گفت: باید مراقب باشیم زیرا در حال حاضر در خطرناک ترین فاز هستیم یعنی فاز موفقیت هستیم. بارها این فاز را تجربه کرده ام، باور کنید می‌دانم راجع به چه چیز صحبت می‌کنم.

به گزارش مرور نیوز، با آغاز رسمی مذاکرات استقلالی ها و وینفرد شفر برای تمدید قرارداد، حواشی و شایعات زیادی پیرامون این سرمربی آلمانی و باشگاه استقلال ایجاد شده است. گمانه زنی درباره قیمت مد نظر شفر، بندهای جدید قرارداد و غیره از جمله مسائلی هستند که باعث شده تا شایعاتی پیرامون این سرمربی آلمانی ایجاد شود.

وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار با سیاه جامگان درباره جزییات مذاکرات صحبت نکرد اما اعلام کرد که او دستمزدی منصفانه طلب کرده است. شفر یک روز بعد از این صحبت ها، با انتشار پستی کم سابقه و طولانی در صفحه شخصی خود صحبت های جدیدی را مطرح کرده است که در ادامه می آید:


"وقتی ما - من و کادر فنی ام به استقلال آمدیم، تیم را آنالیز کردیم و پتانسیل بزرگی در این تیم رویت کردیم و اهداف بزرگی تعیین کردیم. یکی این بود که از مرحله گروهی جام باشگاه‌های آسیا صعود کنیم. حالا به این هدف رسیده ایم، برخی به ما ایمان نداشتند، برخی به استقلال ایمان نداشتند ولی نتوانستند ما را متوقف کنند. در ابتدا همیشه باید با کسانی که شک دارند کنار آمد، افراد منفی نگر، افرادی که همه چیز را می‌دانند.
برای موفقیت باید به این منفی نگری بی توجه بود، باید لبخند زد و بیشتر تلاش کرد و این دقیقا کاری بود که ما انجام دادیم.
ما در کنار تیم و هواداران توانستیم به این هدف برسیم بنابراین از شما ممنونم، شما فوق العاده بودید و از حمایت استثنایی تان ممنونم. شما جوی ایجاد کردید که به ما بال داد و گاهی باعث شد موهای تنمان سیخ شود.
با این وجود، در حال حاضر حس خیلی خوبی داریم و گاردمان را پایین نخواهیم آورد. باید متمرکز باقی بمانیم. به باشگاه توضیح دادم که باید کنار هم بمانیم ، باید مراقب باشیم زیرا در حال حاضر در خطرناک ترین فاز هستیم یعنی فاز موفقیت. بارها این فاز را تجربه کرده ام، باور کنید می‌دانم راجع به چه چیز صحبت می‌کنم.
حالا با موفقیتی که کسب کردیم و توجهات در سطح کشور و بین الملل را جذب کرده و با محبوبیتی که داریم، باید آماده باشیم که با افراد حسود و طمع کار روبرو شویم. افرادی که نمی‌توانند موفقیت ما را ببینند و می‌خواهند آن را تخریب کنند و برای این هدف هر کاری انجام می‌دهند. منظورم هر کاری است و مثل آب خوردن نیز انجامش خواهند داد. برای اینکه موفق باقی بمانید، باید نکات منفی را کنار بگذارید، باید لبخند بزنید و سخت تلاش کنید و این کاریست که ما انجام می‌دهیم.
متشکرم."
سرمربی آلمانی استقلال هر چند مخاطب خود را صراحتا معرفی نکرده اما به نظر می رسد از برخی اتفاقات در باشگاه گلایه مند است و با استفاده از لفظ "حسودان" سعی کرده تا به برخی افراد هشدار دهد. شفر ترجیح داده تا فعلا غیر مستقیم به برخی اتفاقات در باشگاه واکنش نشان دهد و به مدیرعامل استقلال پیام داده تا در شرایط کنونی حفظ اتحاد از هر موضوعی مهم تر است؛ عباراتی که شاید برای مخاطبان عام صفحه شخصی شفر خیلی واضح نباشد اما می تواند پیام مهمی را به مخاطبان خاص صفحه شخصی شفر منتقل کند.