سنگربان یوونتوس بار دیگر تاکید کرد که پنالتی که داور انگلیسی به سود رئال مادرید گرفت مشکوک بود و اصلا نمی‌خواهم رفتار خودم را توجیه کنم. من انسان دو رو و منافقی نیستم و اگر دوباره در چنین شرایط قرار گیرم همان رفتار را تکرار می‌کنم هر چند که به ضرر من باشد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از  مدیاست، یوونتوس با وجود این که توانست شکست سه بر صفر برابر رئال مادرید را در برنابئو جبران کند اما پنالتی‌ که داور انگلیسی در دقایق پایانی گرفت باعث حذف شدن تیم ایتالیایی و صعود  رئال مادرید  به دور بعد شد.

بعد از پنالتی‌ جان لوئیجی بوفون، سنگربان یوونتوس به شدت به داور بازی اعتراض کرد و همین باعث شد تا او از بازی هم اخراج شود.

کاپیتان یوونتوس بعد از بازی سخنان تندی را علیه داور بر زبان آورد. او بازهم به سخنان اعتراض آمیز خود ادامه‌ داد و این بار در برنامه‌ای تلویزیونی به تفصیل در این باره سخن به میان آورد.

داور می‌خواست قهرمان بازی شود

بوفون گفت‌: اصلا نمی‌خواهم رفتار خودم را توجیه کنم. من انسان دو رو و منافقی نیستم و اگر دوباره در چنین شرایط قرار گیرم همان رفتار را تکرار می‌کنم هر چند که به ضرر من باشد. سناریوی آن شب بسیار شک بر انگیز بود و نمی‌توانستم ساکت بنشینم و نظاره‌گر باشم. داور می‌خواست قهرمان بازی شود.

او ادامه‌ داد: داستان به محض پایان بازی تمام شد. بعد از  بازی گفتم که دیگر کینه‌ای نسبت به داور انگلیسی ندارم و برای او آرزوی موفقیت می کنم. شاید اگر او کمی تجربه داشت آن پنالتی را نمی‌گرفت. من نگفتم که پنالتی‌ درست نبود،‌ بلکه گفتم که مشکوک بود. 30 ثانیه قبل از  پایان بازی و گرفتن چنین پنالتی‌ عجیب بود. بهتر بود که داور بازی را ادامه می‌داد. دیداری تاریخی برای بازیکنان یوونتوس در حال رخ دادن بود اما آن پنالتی‌ اجازه نداد که کامل شود. بعد از  آن پنالتی‌ احساس کردم که ظلمی در حال رخ دادن است و ما را فریب می‌دهند و این گونه بود که اعتراض کردم.

بوفون در پایان سخنان خود، گفت‌: شاید می‌توانستم رفتار بهتری از خود نشان دهم اما باور کنید که نمی‌توان در چنین شرایطی بهتر از این برخورد کرد. من بوفون در فضای فوتبالی و زیر فشار زیادی بزرگ شده‌ام. من قبل از این که هوادار یوونتوس باشم یک ایتالیایی هستم و بسیار خوشحال شدم که رم توانست شب بزرگی را رقم زند و به نیمه نهایی راه پیدا کند. بسیار دوست داشتیم که ما هم چنین شب تاریخی را تجربه کنیم. اگر یوونتوس هم  رئال مادرید را حذف می‌کرد  دستاورد بزرگی برای فوتبال ایتالیا بود.