مسئولان پیشین باشگاه تراکتورسازی بعد از کنار گذاشتن یحیی گل‌محمدی تصمیم به آوردن ساغلام گرفتند تا شاید این مربی نتایج دلخواه آنها را بگیرد، ولی ساغلام عملکردی ضعیف از خود برجای گذاشت. ساغلام در 15 بازی سرمربیگری تراکتورسازی را برعهده داشته که شش مساوی، هفت باخت و دو برد به دست آورد که این باعث شد تا از سوی رسانه‌ها و پیشکسوتان فوتبال تبریز مورد انتقاد قرار بگیرد.

به گزارش مرور نیوز،  ارطغرول ساغلام، سرمربی ترکیه‌ای تراکتورسازی تبریز بعد از بازی برابر فولاد خوزستان در هفته سی‌ام لیگ برتر ایران را ترک خواهد کرد.

انتقادهای چند ماه اخیر اما باعث ناراحتی ساغلام شده است. او اعتقاد دارد که برخی نقدها در مورد عملکردش غیرمنصفانه بوده است و آنهایی که انتقاد می‌کنند باید شرایط بحرانی تراکتورسازی را در نظر بگیرند. ساغلام مدعی است که قبل از حضور در تراکتورسازی پیش‌بینی دیگری از لحاظ شرایط فنی بازیکنان و همچنین وضعیت اقتصادی باشگاه داشته، اما با وضعیتی متفاوت روبه‌رو شده است. این در حالی است که باشگاه تراکتورسازی در پرداخت پول بازیکنان دچار چالش شده بود و بازیکنان هم چند بار تمرینات را تحریم کردند.

در روزهای اخیر هم خبرهای مختلفی در مورد ماندن یا جدایی ساغلام مطرح شده است، ولی این مربی تمایلی برای ماندن در تراکتورسازی ندارد و بعد از بازی با فولاد ایران را ترک خواهد کرد. از طرفی وضعیت مدیریتی در باشگاه تراکتوسازی هم هنوز پایدار نیست و نمی‌توان گفت این باشگاه برای فصل بعد با چه شرایطی مواجه خواهد بود. این در حالی است که بحث واگذاری باشگاه تراکتورسازی به بخش خصوصی هم مطرح است و می‌گویند احتمالاً تراکتورسازی فصل بعد از مربی ایرانی استفاده خواهد کرد.