عربستان به واسطه اصلاحات خود در ورزش که خرج زیادی برای یک رویداد کشتی کج کرده بود با انتقادات بسیار زیادی همراه شد.

به گزارش خبرگزاری موج، عربستان این هفته‌ در ورزشگاه ملک عبدالله شهر جده برای اولین بار میزبانی یک رویداد کشتی کج بود.  عربستان به واسطه اصلاحات خود در ورزش خرج زیادی کرد تا این رویداد بزرگ (Royal Rumble) در این کشور برگزار شود. میزبانی که البته با انتقادات بسیار زیادی همراه بود.

در لابه لای این برنامه که نوعی شوی تلویزیونی برای سرگرم کردن مخاطبان بود، دو ورزشکار ایرانی الاصل با پرچم ایران در کنار رینگ وارد صحنه رقابت شدند و به دست چهار کشتی کج‌ کار آماتور  عربستان به شکل تحقیر آمیزی مورد ضرب و شتم (نمایشی) قرار گرفتند. سناریویی که از قبل نوشته و اجرا شده است.

این دو ورزشکار ایرانی در سبک وزن به رقابت می پردازند و چندی پیش نیز عکسی از حسن یزدانی، قهرمان نامدار ایرانی را در آمریکا نشان دادند و به او افتخار کردند!

میزبانی عربستان اما با حرف و حدیث‌های زیادی همراه بود. برای اولین بار هیچ ورزشکار زنی در رقابت‌های مهم شرکت نداشتند که این اتفاق با انتقاد شدید کاربران سراسر جهان روبرو شد. آنها اعلام کردند چرا باید این مسابقات در جایی برگزار شود که زنان نمی‌توانند در آن رقابت کنند.

هر چند عربستان هزینه زیادی کرد تا با بر عهده گرفتن میزبانی نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد ولی رفتار زشت این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران به نظر می‌رسد انگیزه‌ای برای جبران پول زیادی بوده که شیوخ عرب برای این میزبانی خرج کرده‌اند و کمپانی WWE نیز با وجود همه این انتقادات حاضر شده است بازی‌های خود را در این کشور برگزار کند تا از منابع مالی آن برخوردار شود.