وزیر ورزش و جوانان گفت: با ارزیابی دقیقی که انجام داده‌ایم برای مسابقات آسیایی ۹۸ درصد ترکیب کاروان خود را مشخص کردیم و۲ درصد باقیمانده به برخی از رشته‌ها که در ماه‌های آینده نتایج و رکوردها مشخص می‌شود اختصاص دارد.

به گزارش مرور نیوز، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران در شهرستان کاشمر با بیان این که  ۹۸ درصد ترکیب کاروان اعزامی به بازی های آسیایی مشخص شده است، اظهار کرد: برای حضور در بازی های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا و المپیک ۲۰۲۰ توکیو از یک سال قبل با حضور مسئولین وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمیته ملی المپیک جلساتی را تشکیل دادیم، در این جلسات مسائل مختلف مربوط به فدراسیون‌های ورزشی و ورزش‌های حاضر در بازی های آسیایی و المپیک را رصد کرده‌ایم و رکورد و وضعیت آمادگی تیم ها و مسائل و مشکلاتی که مطرح بود، مورد بررسی قرار داده‌ایم.

وی افزود: با ارزیابی دقیقی که انجام داده‌ایم برای مسابقات آسیایی ۹۸ درصد ترکیب کاروان خود را مشخص کردیم  و۲ درصد باقیمانده به برخی از رشته‌ها که در ماه‌های آینده نتایج  و رکوردها مشخص می‌شود اختصاص دارد.

سلطانی‌فر گفت:  ایران می‌تواند در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا نتایج درخشانی کسب کند و ما می‌توانیم از کیفیتی که در این مسابقات وجود دارد از حریم ورزش کشورمان دفاع کنیم و در میادین مختلف نتایج خوبی به دست بیاوریم. در یک هماهنگی نزدیک و فشرده با کمیته ملی المپیک برنامه‌ها رصد و نظارت بر کارها انجام می‌شود و مقدمات فراهم کرده‌ایم و حضوری آبرومند و مقتدرانه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز از طرف دولت به کاشمر آمده‌ام و در جلساتی که ما در شورای اداری کاشمر و همچنین جلسه که قبل با مسئولین شهرستان داشتیم از مسائل، مشکلات و نیازهای شهرستان اعم از بهداشت درمان، ورزش،  فرهنگ و ارتباطات  وعمران شهری مطرح و مواردی مکتوب شد که با طرح این موارد و پیگیری کردن در جلسات دولت و همچنین وزارتخانه‌های مختلف با توجه به منابعی که در کشور وجود دارد  طول دو یا سه سال آینده دنبال می‌کنیم.

سلطانی‌فر افزود: تلاش و تاکید رئیس‌جمهور بر این است پروژه هایی داشته باشیم که بتوانیم ظرف سه سال آینده به پایان برسانیم خوشبختانه پروژه‌هایی که امروز مطرح شد توسط مسئولین شهرستان پروژه های خوب و تاثیرگذاری در فرایند توسعه خواهد بود که فکر می کنم بتوانیم منابع آن را تامین کنیم ، در حوزه ورزش نیز تلاش داریم استخر نیمه تمام را ظرف یک سال آینده تکمیل و در مناطق محروم کاشمر امکانات ورزشی ایجاد کنیم.