سرمربی تیم فوتبال ناپولی با تمجید از شاگرد قدیمی‌اش که اکنون در یوونتوس بازی می‌کند، اعتراض هافبک تیمش به تعویض شدنش در جریان شکست خارج از خانه مقابل یوونتوس را به شیوه‌ای تند پاسخ داد.

به گزارش مرور نیوز، مائوریسیو ساری، سرمربی ناپولی پس از شکست 2 بر یک شب گذشته تیمش در خانه یوونتوس که در آن گونسالو ایگواین، مهاجم پیشین آبی پوشان ناپل گل پیروزی‌بخش بازی را به شیوه‌ای تماشایی برای بانوی پیر به ثمر رساند، به تمجید از این بازیکن آرژانتینی پرداخت.

ساری در گفت‌و‌گو با شبکه اسکای اسپورت ایتالیا اظهار داشت: از نظر بازی گروهی، ناپولی کارش را به خوبی انجام داد. یوونتوس در خانه خودش تنها دو موقعیت گلزنی داشت. افسوس که با اشتباهات خودمان دو گل را به یوونتوس تقدیم کردیم. ما اما چهار موقعیت مسلم گلزنی داشتیم و از همین رو افسوس می‌خوریم. من اما شخصیتی که تیمم در این بازی نشان داد را دوست داشتم. فصل گذشته ما به یووه فرصت‌های زیادی ندادیم اما برابر این تیم بیش از اندازه ترسو بودیم. این بار اما با شخصیت بازی کردیم چون آمده بودیم که بازی‌ خودمان را انجام دهیم. باعث تأسف است که دو اشتباه‌مان نگذاشت امتیاز بگیریم. ما با مدافعان کناری‌مان می‌توانستیم حملات بیشتری انجام دهیم اما از آنجایی که تمرکزمان روی ایجاد یک خط دفاع مستحکم بود، نتوانستیم این کار را انجام دهیم. با این حال فکر می‌کنم هرچه بگذرد بهتر می‌توانیم تعادلی مناسب را برای شیوه بازی‌‌مان پیدا کنیم.

ساری ادامه داد: قدرت فیزیکی چیزی نیست که شما بتوانید بخرید. ساختار فیزیکی تیم ما هم همین چیزی است که می‌بینید و فلسفه کاری ما هم تمرکز روی بازیکنانی است که بازی با توپ‌‌شان خوب و سرعت‌شان بالا است. بیشترین چیزی که مرا ناراحت می‌کند، اتفاقاتی است که در هفته‌های اخیر رخ داد و سبب شد که ما بیش از اندازه به سه مهره هجومی‌مان فشار بیاوریم و حالا آنها در این مقطع از فصل کمی خسته شد‌ه‌اند.

ساری در دقیقه 61 لورنزو اینسینیه، هافبک هجومی تیمش را از زمین بازی بیرون کشید و امانوئله جاکرینی را به میدان فرستاد. اینسینه هنگام خروج از میدان شروع به اعتراض کرد و معتقد بود که مشکلی نداشته است.

سرمربی آبی‌پوشان شهر ناپل اما واکنش تندی به اعتراض اینسینیه نشان داد و اظهار داشت: اینسینیه از من پرسید که چرا تعویض شده است و من هم گفتم دلیلش این بود که احساس کردم دارد افتضاح بازی می‌کند. او زمانی که از زمین بازی خارج می‌شود باید دهانش را ببندد و اعتراض نکند. اگر ما چیزی برای گفتن به یکدیگر داشته باشید، روز پس از بازی این کار را انجام خواهیم داد. پس اینسینیه بهتر است که دهانش را ببندد.

ساری در پایان به گونسالو ایگواینی اشاره داشت که تابستان امسال تیم او را با قراردادی 90 میلیون یورویی برای پیوستن به یوونتوس ترک کرد و از سوی بسیاری از اهالی ناپل خائن خطاب شده است. ساری که قبل از آغاز بازی ایگواین را در آغوش کشید و با او خوش‌و بش کوتاهی داشت، مهاجم آرژانتینی یوونتوس را برای خود مانند پسری است که پدرش را عصبانی کرده است.

او گفت: ایگواین یک پدیده است. یک توپ سرگردان جلوی پای او یعنی مرگ مدافعان حریف. اگر گونسالو در اروپا چیزی ببرد من برای او خوشحال می‌شوم، همین‌طور برای یوونتوس البته به میزانی کمتر.