سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت:وقتی کارم را در ایران شروع کردم، کوشیدم نحوه تمرینات و آماده‌سازی جسمانی تیمم را تغییر دهم.

به گزارش مرور نیوز، وینفرید شفر در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی SWR در مورد تیم ملی آلمان و همچنین استقلال صحبت کرد.

وی در این مصاحبه تلویزیونی ابتدا به تحلیل عملکرد تیم ملی کشورش بعد از بازی با اتریش پرداخت و برای بینندگان توضیحاتی در مورد تیم تحت امر یواخیم لو داد.

اما در ادامه این گفت‌وگو در مورد استقلال و فعالیتی که در مدت نزدیک به ۹ ماه نزد آبی‌پوشان انجام داد، نیز صحبت کرد.

 

 

*همکاری با استقلال

شفر در بخش نخست صحبت‌هایش در مورد تیم پرطرفدار استقلال از روزهای ابتدایی حضورش گفت.او عنوان کرد:موقعیکه به ایران آمدم،زمین های تمرین را دیدم و با بازیکنان صحبت‌های داشتم.تلاش کردم با شرایط آنجا آشنا شوم.مشاهده کردم بازیکنان آماده نیستند و آماده‌سازی خوبی نداشته‌اند.تیم از نظر تاکتیکی همچنین دچار مشکل بود.در فصل ، تیم دوم شده بود.

او ادامه داد:ما تلاش کردیم فوری شکل تمرینات را عوض کنیم.بعد از آن روی تاکتیک، کارهای تمرینی انجام دادیم.همینطور کوشیدیم از نظر جسمانی تیم آماده شود.دسته‌های ۴ نفره در نقاط مختلف تشکیل شد و در پایان این گروه ها را به هم متصل کردیم.

 

 

*صحبت با بازیکنان

وی در مورد ارتباط کلامی با بازیکنانش نیز عنوان کرد:تیم در کنار بازیکنان بومی، یک بازیکن از برزیل و یک بازیکن از ازبکستان دارد.صحبت‌ها از طریق مترجم به زبان انگلیسی و فارسی انجام می‌‌شود.بازیکنان بعد از صحبت‌های که کردم، به مرور متوجه شدند چه خواسته‌ای از آنها دارم.این مساله ظرف ۲ هفته انجام گرفت.بازی اول را باختیم و بعد برنده شدیم.بعد هم حرفه‌ای عمل کردیم و آنالیزهای بازی‌ها را در اختیار آنها گذاشتیم و بازیکنان هم به چیزهای تازه توجه کردند و این کارها در مدت ۳ هفته انجام گرفت.

بازیکنان در نهایت متوجه شدند ما می‌توانیم به خیلی چیزها دست پیدا کنیم.در نهایت صداقت، وقتی برایشان توضیح داده شد، متوجه شدند در تمرینات یا بازی چه کارها را باید بهتر انجام دهند.

مربی ۶۸ ساله که هم اکنون برای تعطیلات در کشورش بسر می برد، افزود:به این ترتیب در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۳ بازی خارق‌العاده با حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر مقابل العین، الریان و یک تیم از ایران داشتیم و خوب نتیجه گرفتیم و صعود کردیم.

 

 

*تعریف از فرهنگ،آب‌وهوا و تغذیه ایرانیان

در ادامه این مصاحبه شفر توضیحاتی در مورد مسائلی دیگر داد و از فرهنگ، شرایط آب و هوایی و نیز تغذیه در کشورمان به نیکی یادکرد:

ایران صاحب فرهنگی غنی و بزرگ است که در همه جا به  چشم می‌خورد.آب و هوای خوبی هم دارد. از نظر تغذیه هم عالی است  و باید از کباب، کباب و باز کباب در آنجا‌ گفت.اما غذاهای فوق‌العاده دیگری هم آنجا هست که در میهمانی‌های شخصی هم به دیده می‌شوند و مردم با میهمان‌نوازی و مهربانی تعارف می‌کنند.باورکنیدمن این چیزهای که در مطبوعات آلمان و اروپا خواندم، درست نبوده ودر آنجا ندیدم.

انتهای پیام/ش