پس از اضافه شدن رونالدو به تمرینات پرتغال، جوآ آروسو، مربی سابق رونالدو، از شرایط بدنی وی تمجید کرد.

به گزارش مرور نیوز، فرناندو سانتوس در تمرین روز دوشنبه برای اولین بار تمامی ٢٣ بازیکن پرتغال را اختیار داشت. در این میان رونالدو که آخرین بازیکن محلق شده به تمرینات بود، با لبخندی بر صورت که نشان از اعتماد به نفس بالای وی بود، در مرکز توجه رسانه ها قرار گرفت. بازیکنی که در ویترین افتخارات خود تنها قهرمانی جام جهانی را کم دارد. جامی که در صورت حصول او را تاریخ فوتبال برای همیشه جاودانه خواهد کرد.

این بحث داغ روز جامعه ورزشی پرتغال باعث شد که O Jogo در مصاحبه با جوآ آروسو، مربی بدنساز سابق اسپورتینگ و تیم ملی پرتغال که سالیان سال در کنار رونالدو حضور داشته، از شرایط جسمانی رونالدو در روسیه سوال کند:

"بحث در مورد بهترین بازیکن تاریخ فوتبال همیشه داغ است، البته که قهرمانی در جام جهانی فاکتور بسیار مهمی برای رسیدن به این مقام است. اما نباید فراموش کنیم که ستارگانی مانند کرایف و دی استفانو هیچ موفقیتی در جام جهانی نداشتند. به همین علت من اعتقاد دارم که رونالدو حتی بدون قهرمانی در جام جهانی، یکی از ماندگارترین بازیکنان تاریخ فوتبال خواهد بود."

به نظر آروسو، مهمترین نکته برای موفقیت رونالدو این جام جهانی این است که تمامی فشار تیم را روی شانه های خود تحمل نکند، چراکه شاید این آخرین جام جهانی رونالدوی ٣٣ ساله باشد. "رونالدو نباید این احساس را داشته باشد که یک تنه تیم را به جلو ببرد، چرا که ما بازیکنان قدرتمند دیگری در کنار او در تیم داریم. طبیعتا رونالدو توانایی تغییرات بزرگ در هر تیمی را دارد، چه در باشگاه، چه در سِلِسآو. عملکرد عادی رونالدو می تواند باعث رقم زدن نتایج خوبی برای پرتغال در روسیه شود. البته بالاتر از همه این مهم است که رونالدو از لحاظ روحی و ذهنی فشار تیم را به تنهایی بر روی شانه های خود نبیند."

 

با شناخت کاملی که آروسو در طی سال ها کار کردن با رونالدو در تیم ملی (تحت هدایت پائولو بنتو) و اسپورتینگ از وی دارد، آروسو معتقد است که رونالدو از لحاظ بدنی و آمادگی جسمانی در بالاترین سطح دوران بازی خود قرار دارد. "رونالدو در حال حاضر در بهترین شرایط بدنی و روحی قرار دارد. این موضوع ارتباط مستقیم با مدیریت زیدان در رئال مادرید داشت که رونالدو را به این سطح از اعتماد به نفس و آمادگی جسمانی رساند."