در هفته سوم مسابقات والیبال لیگ ملت ها تیم ایران با نتیجه 3 بر صفر چین را از مقابل برداشت.

به گزارش مرور نیوز ،تیم ایران موفق شد در اولین دیدار هفته سوم از لیگ ملت های والیبال با نتیجه 3 بر صفر و امتیازات 25 بر 19، 25 بر 20 و 25 بر 15 مقابل چین به برتری برسد تا سومین برد خود را در هفتمین دیدار کسب کند.  چینی ها که با پیروزی 3 بر صفر مقابل آرژانتین و بازی های نزدیک با تیم های بزرگ انگیزه بسیاری در این دیدار داشتند پا به ورزشگاه اوفا آرنا گذاشتند اما تیم ایران موفق شد بی دردسر به پیروزی دست پیدا کند.

سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، علی شفیعی و سامان فائزی به همراه مهدی مرندی و محمدرضا حضرت پور ترکیب ابتدایی ایران را تشکیل می دادند، ترکیبی که کمترین تغییر را نسبت به هفته های گذشته در خود می دید.

روسیه و برزیل دو برگزار کننده فینال 2012 لندن که یکی از خاطره انگیزترین بازی های والیبال در طول تاریخ است پس از این دیدار به مصاف هم می رفتند که این موضوع دلیلی شد تا تماشاگران اوفا آرنا از ساعت ها قبل به ورزشگاه بیایند و نظاره گر دیدار ایران و چین باشند.

نزدیک 1000 نفر خود را به ورزشگاه 8100 نفری اوفا آرنا رسانده بودند تا دیدار ایران و چین را هم از نزدیک تماشا کنند.

ایران پس از چند اشتباه فردی امتیازاتی را در ابتدای بازی از حریف عقب افتاد اما توپگیری های به موقع، استفاده از توپ های برگشتی و دفاع های پی در پی ایران را پیش از امتیاز 8 پیش انداخت تا ست اول با برتری ایران در تمام مقاطع پیش برود.

4 دفاع مستقیم و 3 امتیاز سرویس نقطه قوت ایران در کنار توپگیری و حملات خود که در نهایت پیروزی 25 بر 19 در ست اول را به همراه داشت.

توپگیری های پی در پی، موفقیت در اسپک و 3 دفاع سامان فائزی که امروز یکی از ستاره های میدان است در همان ابتدای ست دوم ایران را از چین پیش انداخت تا بازی با اختلاف 6 امتیازی پیش برود.

بازیکنان ایران در دیدار مقابل چین بهتر از هر بازی دیگر در سرویس عمل کردند به طوریکه امتیازات سرویس مستقیم از یک طرف و از طرفی دیگر به مشکل انداختن حمله حریف شرایط را برای شاگردان کولاکویچ بهتر از گذشته کرده بود.

دفاع ایران یکی از بهترین روزهای خود را پشت سر می گذاشت و همین مساله حمله چینی را با مشکل رو به رو کرده بود. از سویی دیگر با آنالیز دقیقی که از بازیکنان چینی شده بود سرویس های بازیکنان ایرانی حمله این تیم را اخلال رو به رو کرد.

ایگور کولاکویچ پس از اینکه از پیروزی ایران در ست دوم مطمئن شد سعی کرد تا به بازیکنان جوان میدان بدهد. مرتضی شریفی، صابر کاظمی و محمدطاهر وادی این فرصت را پیدا کردند تا در ست دوم خود را در زمین ببینند.

ایران با ارائه یک دیدار هماهنگ، جنگنده و با نشاط موفق شد چین را با تمام انگیزه هایی که داشت شکست بدهد تا شاگردان ایگور کولاکویچ به سومین پیروزی خود در لیگ ملت های والیبال دست پیدا کنند.