بی‌احترامی اخیر مهاجم ایتالیایی تیم فوتبال شاندونگ لوننگ چین به سرمربی‌ تیم ملی کشورش، ممکن است او را برای مدتی طولانی و شاید هم برای همیشه از پوشیدن دوباره پیراهن آتزوری محروم کند.

به گزارش مرور نیوز، جامپیرو ونتورا، سرمربی تیم ملی ایتالیا تأیید کرد که برای بازی‌های بعدی آتزوری که یکی از آنها در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه است و دیگری یک دیدار دوستانه، از گراتزیانو پله دعوت به عمل نمی‌آورد، چرا که معتقد است این بازیکن 31 ساله به وجهه لاجوردی‌پوشان خدشه وارد کرده است.

پله در دور قبلی بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی 2018 در واکنش به تصمیم ونتورا برای تعویض او، با عصانیت از میدان خارج شد و با اینکه سرمربی‌اش دست خود را دراز کرده بود تا از او استقبال کند، حاضر نشد با او دست بدهد. حالا تاوان حرکت ناشایست مهاجم تیم شاندونگ لوننگ چین این است که او فرصت همراهی آتزوری برای دور بعدی بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی (بازی برابر لیختن‌اشتاین در تاریخ 22 آبان) و نیز بازی دوستانه برابر آلمان (25 آبان ) را از دست می‌دهد. این مجازات اما ممکن است تا زمانی که ونتورا سرمربی آتزوری باشد، تمدید شود.

ونتورا در این خصوص به رای اسپورت گفت: من با پله صحبت نکرده‌ام، چون تماس تلفنی با چین بسیار پرهزینه است! من قضاوتم را براساس آنچه دیده‌ام، انجام می‌دهم. یک اشتباه صورت گرفته است، اما به جز آن به پیراهن آتزوری هم بی‌احترامی شد. پله به وجهه تیم ما خدشه وارد کرد که این بزرگ‌ترین اشتباه او بود.

سرمربی پیشین تورینو افزود: من بعید می‌دانم که شنبه هفته آینده پله جزو بازیکنان تیم ما باشد، چون همیشه گفته‌ام که شما برای پی بردن و درس گرفتن از یکسری چیزها به زمان نیاز دارید. پله بازیکن چندان جوانی نیست، اما شاید در آینده باز هم بتواند کاری برای ایتالیا انجام دهد.