رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا درباره اخراج لوپتگی گفت: ما مجبور به اخراج لوپتگی شدیم. برای او بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

به گزارش مرور نیوز به نقل از آس، باشگاه رئال مادرید دیروز یولن لوپتگی را به عنوان سرمربی آینده رئال مادرید اعلام کرد. این اتفاق باعث ناراحتی و خشم فدراسیون فوتبال اسپانیا شد. به همین خاطر یک نشست خبری فوری در کراس نودای روسیه (کمپ تیم ملی فوتبال اسپانیا در روسیه) امروز (چهارشنبه) برگزار شد. قرار بود در این نشست لوپتگی و روبیالس شرکت کنند اما تنها رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا در مقابل رسانه‌ها حاضر شد. روبیالس به خبرنگاران گفت: ما مجبور به اخراج لوپتگی شدیم. برای او بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا گفت: برخی اوقات مجبور هستیم چنین تصمیم‌هایی را بگیریم.

او ادامه داد: با بازیکنان صحبت کردم و می‌توانم اطمینان دهم که آن‌ها و کادر فنی جدید تمام تلاش خود را خواهند کرد تا در بالاترین رتبه قرار بگیرند. شرایط کنونی تیم ملی خیلی پیچیده شده است.

روبیالس افزود: نمی‌خواهم درباره رفتار رئال مادرید نظر بدهم. با این حال تیم ملی، تیم همه اسپانیایی‌هاست. زمانی که اعضای تیم ملی چنین رفتاری را پیش می‌گیرند تنها باید تیم ملی راجع به آن تصمیم‌گیری کند. لوپتگی سرمربی سطح بالایی برای من محسوب می‌شود و تصمیم به اخراجش کار سختی بود. با این حال باید رفتارها را نیز در نظر گرفت.

رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا گفت: ما به خاطر این مساله رای برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ را از دست دادیم. هنوز جانشین لوپتگی مشخص نشده است ولی به زودی سرمربی آینده تیم ملی را اعلام خواهیم کرد.