اتحادیه فوتبال انگلیس، دو ستاره حال حاضر MLS را به عنوان مربیان آینده‌ انگلیس در نظر دارد.

به گزارش مرور نیوز، حدود یک ماه پیش در پی اخراج سم آلاردایس، گرث ساوت‌گیت، ملی‌پوش سابق انگلیس از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس به عنوان مربی موقت سه‌شیر انتخاب شد. آلاردایس به جرم امضای یک قرارداد 400 هزار پوندی با تعدادی تاجر فوتبال به قصد آموزش دور زدن واسطه‌های نقل و انتقالاتی از سمتش اخراج شد. اتحادیه فوتبال انگلیس اکنون قصد دارد در برنامه‌ای اسطوره‌های فوتبال این کشور را کم‌کم وارد عرصه مربیگری در سطح ملی کند.

نشریه «سان» در خبری اختصاصی مدعی شد که مدیران اتحادیه فوتبال انگلیس (FA) از فرانک لمپارد و جرارد پیکه، بازیکنان پیشین سه‌شیر خواسته‌اند هر چه سریعتر دوره‌های مربیگری خود را طی کنند تا به تیم ملی انگلیس کمک کنند. البته FA هنوز به این دو ملی‌پوش سابق پیشنهاد نداده که می‌توانند مدارج مربیگری حرفه‌ای را خیلی زودتر از موعد مقرر طی کنند. دوره‌های مربیگری اتحادیه فوتبال انگلیس چهار سال به طول می‌انجامد.

بر اساس این گزارش، با این حال FA در نظر دارد برای جرارد 36 ساله و لمپارد 38 ساله استثنا قائل شود و قوانین خود را در مورد آنها نادیده بگیرد تا او این دو اسطوره فوتبال انگلیس هر چه سریع‌تر به فوتبال انگلیس تزریق شوند و بازیکنان جوان تیم‌های پایه انگلیس را زیرنظر بگیرند. اتحادیه فوتبال انگلیس به لمپارد و جرارد پیشنهاد خواهد داد که دوره‌های مربیگری را به جای چهار سال در دو سال طی کنند.

«سان» همچنین خبر داد که لمپارد این دعوت اتحادیه فوتبال انگلیس را پذیرفته و جرارد هم منتظر پایان فصل است تا ببیند آیا از تیم لس‌آنجلس گلکسی جدا خواهد شد یا خیر.

پیش از این ستاره‌هایی همچون تیری آنری و دیوید ژینولا مجبور شده‌اند دوره‌های مربیگری خود را به ترتیب در ایرلند و ولز بگذارنند چون FA از پذیرش آنها برای سپری کردن سریع دوره‌های مربیگری سرباز زده بود.