تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدارش در هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال با نتیجه سه بر صفر برابر آمریکا شکست تا از صعود به دور نهایی باز ماند.

به گزارش مرور نیوز، تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدارش در هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ از ساعت ۳ بامداد دوشنبه (۲۸ خرداد) در هافمن استیت شهر شیکاگو به مصاف تیم ملی والیبال آمریکا رفت که در پایان با ترکیبی کاملا جوان‌شده که برای نخستین‌بار در کنار هم قرار می­‌گرفتند، برابر میزبانش کاری از پیش نبرد و در حالی که سعید معروف را از ابتدا در ترکیب نداشت، با نتیجه سه بر صفر شکست خورد تا با همان چهار پیروزی و ۱۳ امتیاز به رده سیزدهم سقوط کند.

تیم ملی والیبال ایران با قبول هشتمین شکستش و با توجه به شرایط جدول، پیش از آغاز دیدار­های هفته پنچم و به میزبانی تهران، شانس صعود به دور نهایی را از دست داد و در سه بازی هفته آینده در سالن آزادی می­‌تواند جایگاهش در جدول را بهبود ببخشد.

در این دیدار که آخرین بازی هفته چهارم رقابت­‌ها نیز بود، شاگردان جان اسپرا ست­‌های بازی را با امتیاز­های ۲۹-۲۷، ۲۵-۲۰ و ۲۶-۲۴ به سود خود به پایان بردند تا با ۱۰ پیروزی و کسب ۲۹ امتیاز به رده دوم صعود کنند و یک گام دیگر به حضور در مرحله نهایی نزدیک­‌تر شوند.

این دو تیم پیش از این بازی، ۱۴ بار نیز با هم بازی کرده بودند که سهم آمریکایی­‌ها ۹ برد بوده و ایران نیز در پنج بازی تیم برتر میدان بوده است اما در آخرین رویارویی دو تیم، این ایران بود که در جام قهرمانان بزرگ قاره­‌ها توانست با نتیجه سه بر دو به پیروزی برسد.

تیم ملی والیبال ایران در حالی گام به این دیدار گذاشت که ایگور کولاکوویچ برای اولین‌بار به سعید معروف در این رقابت­‌ها استراحت داد و با ترکیبی کاملا جوان که برای نخستین بار کنار هم بازی می‌کردند، تیم ایران را به زمین فرستاد. در این دیدار محمدطاهر وادی، مجتبی میرزاجان‌پور، علی شفیعی، پوریا یلی، علی‌اصغر مجرد و میلاد عبادی‌پور برای ایران وارد زمین شدند و در سوی مقابل اندرسون، راسل، دفالکو، جندریک لی، کریستین‌سن و مک دونل برای آمریکا در ترکیب ابتدایی حضور داشتند.

ست نخست؛ ۲۹-۲۷ آمریکا

ست دوم؛ ۲۵-۲۰ آمریکا

ست سوم؛ ۲۶-۲۴ آمریکا

نتایج کامل دیدارهای روز سوم از هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ به ترتیب زیر است:

کره جنوبی ۳ – چین صفر (۲۵-۲۱، ۲۵-۲۱ و ۲۵-۲۲)

ایتالیا ۱ – استرالیا ۳ (۲۵-۲۷، ۲۵-۱۸، ۱۹-۲۵ و ۲۵-۲۵)

آرژانتین ۲ –ژاپن ۳ (۲۴-۲۶، ۲۵-۱۲، ۲۵-۲۳، ۲۳-۲۵ و ۱۱-۱۵)

فرانسه ۳ – کانادا ۲ (۲۵-۱۹، ۲۲-۲۵، ۲۵-۲۲، ۲۴-۲۶ و ۱۶-۱۴)

آلمان صفر – روسیه ۳ (۱۸-۲۵، ۲۴-۲۶ و ۱۸-۲۵)

بلغارستان ۳ – برزیل ۲ (۲۵-۲۲، ۱۹-۲۵، ۲۵-۱۵، ۱۸-۲۵ و ۱۵-۱۲)

لهستان صفر – صربستان ۳ (۲۳-۲۵، ۲۳-۲۵ و ۲۳-۲۵)

آمریکا ۳ – ایران صفر (۲۹-۲۷، ۲۵-۲۰ و ۲۶-۲۴)