سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC ، در آستانه دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و پرتغال گزارشی از شرایط آن را منتشر کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه فردا (دوشنبه 4 تیر)  به مصاف پرتغال خواهد رفت؛ دیداری که تاثیر مستقیمی در صعود یا عدم صعود هرکدام از این دو تیم دارد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا  AFC ، در آستانه دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و پرتغال گزارشی از شرایط آن را منتشر کرد. در ابتدای این گزارش عنوان شده است: «تیم ملی ایران در آستانه تاریخ‌سازی در جام جهانی است و پرتغال نیز به عنوان قهرمانی اروپا انتظار یک بازی پرفشار را خواهد داشت.»

در این گزارش آمده است:

هر دو تیم در حالی گام به دیدار آخر خود در مرحله گروهی خواهند گذاشت که امیدوارند این، آخرین حضورشان در جام جهانی 2018 نباشد. تساوی هم برای صعود پرتغال کافی خواهد بود، این در حالی است که ایران نیاز به پیروزی دارد تا بتواند راهی مرحله بعدی شود و زمینه جدیدی از پیشرفت را به دست بیاورد، زیرا ایران پیش از این هرگز نتوانسته از مرحله گروهی این رقابت‌ها صعود کند.

ایرانی‌ها در دو دیدار قبلی خودشان را یک حریف نیرومند نشان دادند، به ویژه در خط دفاعی. جنگندگی آنها یک کلین شیت را مقابل مراکش به ارمغان آورد، هر چند آنها هزینه تنها اشتباه خود را برابر اسپانیا با قبول شکست پرداختند. از سوی دیگر آنها مقابل اسپانیا خطرناک ظاهر شدند و چند موقعیت مسلم گلزنی را به دست آوردند. بازیکنان ایران اگر کمی شانس بیشتری داشتند، می‌توانستند بیش از یک گل به ثمر برسانند که در دیدار با مراکش به آن رسیدند.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به درخشش کریستیانو رونالدو در ترکیب پرتغال نوشته است: بر هیچکسی پوشیده نیست که پرتغال چهار امتیاز کسب کرده اش در دو دیدار قبلی را مدیون رونالدو است. پس از هت‌تریک این بازیکن در ترکیب قهرمان اروپا مقابل اسپانیا، او برابر مراکش هم موفق بود و تا تیمش را یک گام به صعود به مرحله بعدی نزدیک‌تر کند.

دو تیم ایران و پرتغال در تاریخ جام جهانی فقط یک بار با هم روبه‌رو شده‌اند که مربوط به مرحله گروهی جام جهانی 2006 آلمان می‌شود. پرتغال در آن دیدار 2 بر صفر برنده شد و رونالدو نیز به عنوان یک بازیکن جوان توانست گل دوم تیمش را به ثمر برساند.