تیم ملی فوتبال ایران و پرتغال از گروه B جام جهانی از ساعت 22:30 به مصاف هم رفتند.

به گزارش مرور نیوز، تیم‌ ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار خود از مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه شهر سارانسک به مصاف پرتغال رفت.

 

ترکیب ایران: بیرانوند، رامین رضائیان، پورعلی گنجی، سید مجید حسینی، حاج صفی، سعید عزت الهی، امید ابراهیمی، طارمی، امیری، سردار آزمون و جهانبخش

ترکیب پرتغال: پاتریسیو، سوارس، فونته، په په، گوئررو، کاروالیو، ژائو ماریو، آدرین سیلوا، کوارشما، آندره سیلوا و رونالدو

 

 

نیمه اول

دقیقه 3:

نخستین موقعیت تیم ملی پرتغال در دقیقه سه توسط رونالدو ایجاد شد که کاپیتان پرتغال با عبور از یکی دو بازیکن ایران وارد محوطه جریمه شد اما شوتش را از زاویه بسته ، بیرانوند مهار کرد.

دقیقه7:

ضد حمله سریع ایران به سمت دروازه پرتغال روی حرکت جهانبخش ، با پاس عرضی این بازیکن برای وحید امیری همراه شد اما شوت امیری اصلا خوب نبود و به بیرون رفت.

دقیقه 9:

اشتباه سعید عزت اللهی نزدیک بود منجر به باز شدن دروازه ایران شود. توپی که برای بیرانوند بود را عزت اللهی دور کرد که توپ به بازیکنان پرتغال پشت محوطه جریمه ایران رسید که شوت پرتغالی ها از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 13:

سانتر بازیکنان پرتغال از جناح چپ دروازه ایران این بار با اشتباه بیرانوند همراه شد و توپ از دستان او سر خورد که البته توسط مدافعان ما دور شد.

دقیقه 16:

ضربه آزاد پشت محوطه جریمه ایران برای پرتغال اعلام شد که ضربه کاشته رونالدو با برخورد به دیوار دفاعی ایران به کرنر رفت.

دقیقه 20: 

احسان حاج صفی به آدریان سیلوا یک لایی انداخت و ضربه خطا گرفت. 

دقیقه 21:

ضربه کاشته رامین رضاییان از کنار دروازه پرتغال به بیرون رفت. 

دقیقه 23:

ایران صاحب ضد حمله شد. سردار آزمون به دل مدافعان پرتغال زد و با یک پاس در عمق زیبا علیرضا جهانبخش را در موقعیت خوبی برای گلزنی قرار داد ولی جهانبخش به این توپ نرسید و دروازه بان پرتغال آنرا جمع کرد. البته برخورد بازیکن ایران با دروازه بان پرتغال برای لحظاتی بازی را متوقف کرد. 

دقیقه 34:

ارسال یک ضربه ایستگاهی از سوی حاج صفی با ضربه خوب عزت اللهی همراه شد ولی توپ در آغوش دروازه‌بان پرتغال جای گرفت.

دقیقه 37:

ایران بازی را در اختیار گرفت و با پاسکاری های متمادی و زمینی، تا محوطه جریمه پرتغال پیش رفتند. سه حمله ایران در این یک دقیقه از دست رفت. 

دقیقه 40:

رونالدو از پشت محوطه جریمه شوت محکمی زد که بیرانوند به خوبی آنرا جمع کرد. 

 دقیقه 45:

در حالی که همه خود را برای سوت پایان بازی آماده می کردند، کوارشما با یک ضربه زیبا و فنی از پشت محوطه جریمه گل اول پرتغال را به ثمر رساند تا این تیم با خیال راحت به رختکن برود.

 

 

در نهایت نیمه نخست با پیروزی یک بر صفر تیم ملی پرتغال به پایان رسید.

 

 

نیمه دوم

نیمه دوم بازی با حمله ایران شروع شد. این حمله هماننند حملات نیمه اول تا محوطه جریمه پرتغال پیش می رود اما ثمری ندارد.

دقیقه 50:

پنالتی رونالدو بعد از برخورد با سعید عزت اللهی در محوطه جریمه ایران به زمین خورد ولی داور رای به ادامه بازی داد. کمک داور ویدئویی از داور وسط خواست تا صحنه را بازبینی کند. داور مجددا رای به پنالتی داد و رونالدو پشت ضربه قرار گرفت ولی بیرانوند این پنالتی را مهار کرد. 

دقیقه 54:

کارلوس کی روش با عصبانیت به تصمیمات داور اعتراض کرد و از کنار زمین اخراج شد. کی روش هنگام خروج از زمین کت خود را به سمت داور چهارم پرتاب کرد! 

دقیقه 57:

احسان حاج صفی که یک کارت زرد گرفته بود و احتمال اخراجش وجود داشت از زمین خارج شد و میلاد محمدی جای او را گرفت. 

دقیقه 58:

بازیکنان ایران با چند پاس زیبا و تکضرب به محوطه جریمه پرتغال رسید ولی پاس نهایی قبل از آنکه به آزمون برسد، به کرنر رفت. 

دقیقه 63:

تمارض بازیکن پرتغال باعث درگیری لفظی مرتضی پورعلی گنجی با داور شد. 

دقیقه 66:

شوت رونالدو از کنار دروازه ایران به اوت رفت.

دقیقه 73:

فرصتی عالی برای ایران  بدست آمد ولی شوت قدوس از کنار دروازه پرتغال راهی اوت شد.

دقیقه 75:

طارمی توسط مدافعان پرتغال سرنگون شد اما داور این صحنه را پنالتی تشخیص نداد. اعتراض های کی روش و درخواست او برای بازبینی فیلم صحنه هم اثری نداشت و فقط داور مسابقه به کی روش بابت اعتراض هایش تذکر داد.

دقیقه 80:

رونالدو نزدیک به مرتضی پورعلی گنجی قرار گرفت و با آرنج خود ضربه ای به مدافع ایران زد. داور این صحنه را بازبینی کرد و به نشان دادن کارت زرد به رونالدو اکتفا کرد.

دقیقه 90:

ایران دردقایق پایانی حملاتی داشت که به نتیجه نرسید.  ضربه سر سردار به دست بازیکن پرتغال خورد و بازبینی این صحنه دقایقی طول کشید. بازی برای حدود دو دقیقه متوقف شد و در نهایت داور به نفع ایران پنالتی گرفت و در نهایت کریم انصاری فرد آن را به گل تبدیل کرد.

دقیقه 95:

مهدی طارمی می توانست گل دوم ایران را به ثمر برساند که شوت او با اختلاف کم به اوت رفت. پرتغالی ها در دقیقه پایانی اقدام به وقت کشی کرده اند.