سرمربی استقلال درباره صحبت‌های برانکو مبنی بر آماده‌تر بودن بازیکنان دعوت شده از لیگ ایران به تیم‌ ‌ملی نسبت به لژیونرها گفت: فکر می‌کنم هم کارلوس کی‌ روش و هم برانکو ایوانکوویچ بهتر است چهار روز به مرخصی بروند و استراحت کنند.

به گزارش مرور نیوز، وینفرد شفر، سرمربی تیم فوتبال استقلال، در حاشیه تمرین امروز صبح (چهارشنبه 6 تیر ماه) اظهار کرد: قبل از این که تمرینات‌مان را شروع کنیم از چند هفته‌ قبل برنامه تمرینی را به بازیکنان داده بودیم و آن‌ها تمرینات انفرادی خودشان را انجام دادند. دیروز و امروز (چهارشنبه)  شما دیدید که بازیکنان از نظر شرایط فیزیکی در وضعیت بدی قرار نداشتند و تا ۷۰ درصد آماده هستند. ۳۰ درصد باقی‌ مانده هم باید روی آن کار کنیم. ما هم در این جا و هم در اردوی پیش فصل باید روی مسائل  تاکتیکی‌مان کار کنیم.

او ادامه‌ داد: من منتظر بازگشت ملی‌پوشان‌مان هستم و بازیکنانی که قراردادشان به اتمام رسیده است. فرشید باقری دیشب قراردادش را تمدید کرد و این خوب است و باید ببینم وضعیت وریا غفوری چه می‌شود. فصل بسیار سخت و همین طور دو بازی مهم در لیگ قهرمانان آسیا را پیش‌رو داریم. به ملی پوشان‌مان و همین طور وریا و فرشید باقری برای این دو بازی بسیار سخت نیاز داریم.

شفر درباره بازی با السد هم گفت‌: ما برابر تیمی بازی می‌کنیم که ژاوی را در اختیار دارد. اگر بخواهیم هواداران‌مان را خوشحال کنیم باید خیلی سخت روی تیم‌مان کار کنیم.

سرمربی استقلال در مورد اظهاراتش در مورد مناسب نبودن زمان برگزاری بازی سوپر جام، تصریح کرد: من شایعات زیادی در این باره شنیده‌ام. موضوعی که از سوپر جام مهم‌تر است بحث سلامتی بازیکنان است. این را فقط برای تیم خودمان نمی‌گویم،‌ بلکه تیم رقیب را هم در نظر دارم. فکر نمی‌کنم خیلی خوب باشد که بدون ملی‌پوشان‌مان بازی کنیم. طبق نامه فدراسیون فوتبال ملی‌پوشان باید دو هفته‌ استراحت داشته باشند. ما برای چه در سوپر جام بازی می‌کنیم، چون می‌خواهیم یک بازی با کیفیتی را به نمایش بگذاریم اما وقتی باید ملی‌پوشان‌مان استراحت کنند ما مجبور می‌شویم از بازیکنان ذخیره استفاده کنیم و این ممکن است کیفیت بازی را پایین آورد. من می‌خواهم مقابل پرسپولیس در سوپر کاپ بازی کنم ولی این خیلی خوب نیست که ما بخواهیم مقابل پرسپولیس با بازیکنان جوان‌تر و زیر ۲۱ سال‌مان بازی کنیم. البته پرسپولیس هم احتمالا با بازیکنان جوانش بازی خواهد کرد.

او ضمن امیدواری برای برگزاری اردوی استقلال ، ادامه‌ داد: ما امروز این موضوع را مشخص می‌کنیم. مشکل اصلی این است که اگر ما بخواهیم با یک تیم رده بالای اروپا بازی تدارکاتی انجام دهیم، به علت پر بودن برنامه‌ها این اتفاق صورت نمی‌گیرد و ما نمی‌توانیم در این مدت خیلی کم با تیمی در آلمان تماس بگیریم و بگوییم که می‌خواهیم با شما یک بازی دوستانه انجام دهیم. برنامه‌های آن‌ها روز به روز مشخص شده است. امیدوارم در همین هفته‌ موضوع را نهایی کنیم، در غیر این صورت در ‌آینده به مشکل بزرگی بر می‌خوریم.

شفر هم‌چنین در مورد صحبت‌هایش مبنی بر این که اگر پاسپورتش به دست او نرسد، برای استقلال مشکل بزرگی به وجود خواهد آمد، اظهار کرد: باشگاه به من اعلام کرده است که تا دو روز دیگر پاسپورتم را می‌گیرم. بدون پاسپورت کار برای من خیلی سخت می‌شود و من نمی‌توانم خوب کار کنم.

او در مورد وضعیت تیام هم، بیان‌ کرد: ما دیروز (سه‌شنبه) با تیام صحبت کردیم. امیدوارم مدیرعامل باشگاه هر چه‌ سریع‌تر توافق نهایی را با تیام انجام دهد. او کاملا در جریان است و می‌داند که قرار است چه اتفاقی بیافتد بعد از آن تیام در این جا خواهد بود.

سرمربی استقلال ‌اضافه کرد: کادر پزشکی به تمرین ‌اضافه می‌شود. ۱۰ ماه است که نوروزی را می شناسم. کارهای خیلی خوبی انجام شده است. امیدوارم که این اتفاق بیافتد و امروز همه چیز مشخص خواهد شد.

شفر در پاسخ به این سوال خبرنگاران که از او نظرش را درباره صحبت‌های برانکو مبنی بر آماده‌تر بودن بازیکنان دعوت شده از لیگ ایران به تیم‌ ‌ملی نسبت به لژیونرها پرسیدند، گفت‌: نظر شما به عنوان نماینده رسانه چیست؟ شما بازی‌ها را دیدید و باید نظرتان را راجع‌ به این مورد بنویسد. فکر می‌کنم هم کارلوس کی‌ روش و هم برانکو ایوانکوویچ بهتر است چهار روز به مرخصی بروند و استراحت کنند. همه بازیکنان شاغل در لیگ ایران را در جام جهانی دیدند. امید ابراهیمی یکی از بهترین بازیکنان بود؛ همین طور مجید حسینی و علیرضا بیرانوند فوق‌العاده‌ بودند. ما لیگ خیلی خوبی داریم. چرا الان دو تیم از ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند؟ اگر ذوب آهن در مرحله قبلی با ما بازی نمی‌کرد، الان ایران سه نماینده در مرحله یک چهارم نهایی داشت. لیگ ما لیگ خوبی است ولی می‌توانیم بهترش کنیم. همان طور که لیگ آلمان و انگلیس هم می‌توانند بهتر شوند.

سرمربی استقلال در مورد حضور امیرحسین صادقی در تمرین استقلال نیز اظهار کرد: در مورد جام جهانی برزیل با هم صحبت کردیم. می‌خواستم او را بیش‌تر بشناسم. ما در مورد فوتبال صحبت کردیم و هیچ حرفی درباره مسائل کاری یا حضور او در باشگاه نزدیم.

شفر در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا حضور صادقی در تمرین استقلال به احتمال رفتن مجید حسینی از این تیم ارتباط دارد یا خیر؟ گفت‌: من به شما راجع‌ به شایعات گفته‌ام که شایعات مهم نیستند؛ مهم این است که چه اتفاقی واقعا می‌افتد. ۱۰ ماه پیش مجید حسینی شاید بازیکن خیلی معروفی نبود. او در این فصل کارش را خیلی خوب انجام داد و در حال‌ حاضر یکی از بهترین‌های مدافعان آسیاست. مهم این است و باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

او ضمن امیدواری برای ماندن امید ابراهیمی در ایران و در استقلال، اظهار کرد: امید اگر در ایران بماند فقط برای استقلال بازی خواهد کرد. ابراهیمی در جام جهانی 2018 روسیه یکی از بهترین بازیکنان تیم‌ ‌ملی ایران بود. من به خاطر عملکرد خوب بازیکنان‌مان در جام جهانی خیلی خوشحال هستم.