سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در یک مصاحبه با نشریه پوبلیکو پرتغال به شدت از کریستیانو رونالدو انتقاد کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از آس، کارلوس کی‌ روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از حذف از جام جهانی 2018 روسیه در یک مصاحبه با نشریه پوبلیکو پرتغال به شدت از کریستیانو رونالدو انتقاد کرد. 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از رفتار ستاره پرتغالی ناراحت شده بود چون شاگرد سابقش در منچستر یونایتد و تیم ملی پرتغال پس از دیدار دوشنبه شب ایران و پرتغال با او دست نداد. 

کی‌روش در این باره به پوبلیکو گفت: افرادی که با سرمربی که ۱۲ سال سابقه حضور در تیم ملی پرتغال (رده‌های مختلف) داشته دست نمی‌دهند را درک نمی کنم. من عناوینی در اروپا و جهان  کسب کردم. تاریخ فوتبال پرتغال در جزیره مادیرا با رونالدو آغاز نشده است. سال‌ها پیش از آن آغاز شده است. 

ارزش‌های بازیکنانی هم‌چون ژوزه آوگوستو، سیموئز، اوزه بیو، اومبرتو کوئلیو این چنین نبود. نمی‌خواهم بگویم ارزش‌های بازیکنان کنونی بد است اما به من یا بیشتر مردم تعلق ندارند. برخی از افراد که سعی دارند زندگی مرا نابود کنند اکنون متهم هستند و برخی‌ها در زندان هستند و یا در این مسیر قرار دارند.

باید یاد آور شد که پس از حذف پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۰ از رونالدو درباره دلایل شکست تیم در این بازی‌ها سوال شد و او گفت: از کی روش بپرسید.

پس از این اتفاق کی‌روش همیشه برای توپ طلا به لیونل مسی رای داده است و نه رونالدو.

پس از دیدار ایران و پرتغال کوارشما درباره رفتار کی‌روش در جریان بازی اظهار کرد: چیزی که بیش از همه من را عصبانی کرد رفتار سرمربی تیم ملی ایران بود. او پرتغالی است و باید احترام بیشتری به ما می‌گذاشت.

کی‌روش در مصاحبه با پوبلیکو از این فرصت استفاده کرد و پاسخ هافبک پرتغالی را داد. سرمربی تیم ملی ایران گفت: کوارشما هنوز باید برای تیم ملی من بازی کند و نمی‌خواهم صحبت دیگری درباره او داشته باشم. اگر همه سرمربیانی که او تحت هدایت‌شان بوده است درباره‌اش صحبت کنند، آن‌ها باید چند سال در حال صحبت کردن باشند، همه سرمربیان از اسپورتینگ پرتغال تا پورتو. 

سرمربی پرتغالی در پایان افزود: من به بازیکنان پرتغالی احترام نگذاشتم؟ چطور احترام نگذاشتم؟ با وجود همه اتفاقاتی که افتاد من احساس خوبی داشتم چون سه بازیکن پس از پایان بازی با من دست دادند. آن‌ها آدرین سیلوا، برونو آلوز و بتو بودند.