رییس کمیته ملی المپیک خطاب به رسانه‌ها گفت‌: باید 52 فدراسیون ما همزمان دیده شوند و این که به سمت یک حوزه برویم و مابقیه حوزه‌ها دیده نشوند، ظلم بزرگی است.

به گزارش مرور نیوز، رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک ایران در حاشیه مراسم تجلیل از اوشین ساهاکیان، ملی‌پوش بسکتبال ایران، گفت: احساس من بر این بود که قهرمانان بعد از ترک زمین باید دیده شوند. جامعه بزرگ ورزش به آنها افتخار می‌کند و این افتخار کردن تنها منوط به داخل زمین نیست. ما در حال‌ حاضر باید از ظرفیت‌هایی مانند ساهاکیان در فضاهای جدید استفاده کنیم. هادی ساعی، روزی قهرمان المپیک بود، اما در حال‌ حاضر در فضای دیگر از او استفاده می‌کنیم ، به طوری که برای اعزام کاروان به بازی‌های آسیایی و در  المپیک جوانان از او استفاده می‌شود.

او ادامه‌ داد: باید به تدریج مدیریت ورزش به نسل جدیدی سپرده شود، چرا که نسل جدیدی در ورزش در حال رویش است. این نسل قهرمانان جهان و المپیک بوده‌اند که در عرصه جدید مربیگری می‌کنند و نسل جدید دیگری را تربیت ‌می‌کنند.

صالحی امیری تاکید کرد: نه تنها از اوشین عزیز ،‌ بلکه باید از صدها قهرمان دیگر ملی که سرمایه‌های ما هستند، در ادامه‌ کار از آنها در یک موقعیت و فضای جدید استفاده شود، چرا که سرمایه فقط اقتصادی نیست،‌ بلکه فکر می‌کنم سرمایه انسانی مهم‌تر از اقتصادی است. اوشین و امثال او سرمایه‌های انسانی و ملی ما هستند. ما این را به نسل جوان منتقل می‌کنیم که روزی در دید ملت بزرگ خواهند شد و همیشه عزیز خواهند بود.

رییس کمیته ملی المپیک در ادامه‌ خطاب به رسانه‌ها نیز گفت‌: باید 52 فدراسیون ما همزمان دیده شوند و این که به سمت یک حوزه برویم و مابقیه حوزه‌ها دیده نشوند، ظلم بزرگی است. تمام حوزه‌های ما از کشتی و وزنه‌برداری گرفته تا کاراته در حال‌ درخشش هستند، باید همه فدراسیون‌ها و قهرمانان را همزمان ببینیم.