پاکدامن در مرحله یک شانزدهم نهایی رو در روی یاگودکا قرار گرفت و ضمن پیروزی ۱۵ بر ۱۲ برابر این حریف اوکراینی به جمع ۱۶ سابریست برتر جهان راه یافت.

به گزارش مرور نیوز، در ادامه رقابت‌ های شمشیربازی قهرمانی جهان که به میزبانی ووژی چین در حال برگزاری است امروز (یکشنبه) تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و فرزاد باهر راهی رقابتهای قهرمانی جهان شده و با توجه به اینکه پاکدامن در بین ۱۶ شمشیرباز برتر رنکینگ جهانی قرار دارد به صورت مستقیم به جدول اصلی راه یافت اما عابدینی و باهر پس از کسب پیروزی های لازم در دور گروهی وارد جدول ۶۴ نفره شدند. 

فرزاد باهر که نخستین سابریست ایران در دور اصلی بود در همان دیدار نخست برابر ینگویان از چین با نتیجه ۱۵ بر ۹ شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

اما عابدینی و پاکدامن که شانس‌های شمشیربازی ایران برای کسب عنوان قهرمانی جهان بودند در یک سمت جدول قرار گرفتند و احتمال آن بود که این دو سابریست در دور بعدی به هم بخورند اما متاسفانه عابدینی هم به سرنوشت باهر دچار شد و در همان دیدار اول برابر آندری یاگودکا از اوکراین با نتیجه نزدیک ۱۵ و ۱۴ شکست خورد تا حذف تلخی از قهرمانی جهان داشته باشد.

در سوی دیگر، پاکدامن که همواره شانس اول شمشیربازی ایران در تورنمنت های اخیر بوده در اولین دیدارش برابر چونگ لام از هنگ کنگ با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ به پیروزی رسید و راهی مرحله یک شانزدهم نهایی شد.

پاکدامن در این مرحله رو در روی یاگودکا قرار گرفت و ضمن پیروزی ۱۵ بر ۱۲ برابر این حریف اوکراینی انتقام شکست عابدینی را نیز گرفت و به جمع ۱۶ سابریست برتر جهان راه یافت. پاکدامن در مرحله یک هشتم نهایی باید به مصاف کیم جون هو از کره جنوبی برود.