جهانبخش می‌تواند بازیکن مهمی برای برایتون باشد. او بازیکن سرعتی است و می تواند فضاهای خوبی برای گلزنی پیدا کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از تایمز، علیرضا جهانبخش امروز باید در جریان دیدار برایتون و منچستریونایتد برابر شیاطین سرخ قرار گیرد و احتمال می‌رود بازیکن ایرانی از ابتدا برای تیمش به میدان برود. 

کارلوس کی‌ روش درباره جهانبخش گفت: وقتی یک بازیکن شروع به گلزنی می‌کند، مزه این گلزنی زیر زبان او می رود و هر چه بیشتر گل می‌زند بیشتر به گلزنی معتاد می‌شود. این همان چیزی است که "علیرضا" با آن رشد کرده است و من او را با کریستیانو رونالدو مقایسه می‌کنم. پیشرفت او به مانند رونالدو بوده است.

برایتون کریستیانو رونالدو جدید را به خدمت نگرفته است ولی بازیکن ۱۷ میلیون پوندی، ممکن است یکی از بهترین خریدهای فصل باشد. برایتون یک هافبک کناری با سرعت و قدرت زیاد را به خدمت گرفته و اولین آسیایی است که در یکی از لیگ های معتبر اروپا توانسته آقای گل شود. از سوی دیگر کسی که مربی رونالدو بوده مربی جهانبخش هم هست. به نظر این بازیکن ایرانی همان مراحل رشد رونالدو را طی می‌کند. 

کی‌روش در منچستریونایتد، رونالدو را در ابتدای دوران فوتبالش هدایت کرد و در ۲۰ سالگی نیز برای اولین بار به علیرضا جهانبخش در تیم ملی ایران بازی داد. او در همین رابطه گفت: من خیلی زود جهانبخش را در تیم ملی دیدم و متوجه شدم کیفیت بالای او مناسب بازی‌های بین المللی است و او همان نگرش حرفه‌ای و ثبات را در بازی خود داشت.

جهانبخش که در روستایی در گیلان رشد کرد، از داماش گیلان به نایمخن پیوست که برای سقوط نکردن در هلند تلاش می‌کرد. کی‌روش به او کمک کرد که با دو مساله کنار بیاید. اول اینکه او کمی استرس داشت چرا که جوان بود و تلاش می‌کرد هر کاری انجام دهد، ولی این طبیعی است. کم‌کم او توانست بر استرس خود غلبه کند و آرام باشد و با استرس رقابت ها کنار بیاید.

دوم اینکه مثل خیلی از بازیکنان کناری بی تجربه بود و نمی توانست در حمله شرکت کند. کی روش در این باره اضافه کرد: این طبیعی است. مثل رونالدو در شروع کار خود، "علی" خیلی وارد محوطه جریمه نمی شد ولی با تمرین کردن های مداوم و توضیح سبک بازی، او توانست فضاهای پشت مدافعان را پیدا کند و وارد محوطه جریمه شود و بتواند گلزنی کند. 

 سرمربی پرتغالی در ادامه گفت: در فوتبال امروزی و مدرن هافبک‌های کناری گلزن یک اصل در فوتبال هستند چرا که از بین ۶ بازیکن هجومی در یک تیم، اگر ۴ یا پنج بازیکن گلزن نداشته باشید با مشکل مواجه می‌شوید و نمی‌توانید موفق شوید. به همین خاطر با داشتن بازیکنانی مثل جهانبخش ساده است که به آنها بگویید پاس گل دادن کافی نیست بلکه باید مانند مهاجم دوم یا سوم در امر گلزنی کمک کنند. جهانبخش می‌تواند بازیکن مهمی برای برایتون باشد. او بازیکن سرعتی است و می تواند فضاهای خوبی برای گلزنی پیدا کند. او بازیکن بسیار مستقیمی است و رو به دروازه حرکت می‌کند. علیرضا بازیکنی نیست که نیاز به پاس های زیاد یا دریبل داشته باشد تا به دروازه حریف برسد. جهانبخش بازیکن جنگنده‌ای است که خیلی برای موفقیت تیم تلاش و فداکاری می کند.

پدر جهانبخش می‌خواست تا به جای نایمخن او راهی پرسپولیس بزرگترین باشگاه ایران شود ولی او نظر پدرش را قبول نکرد و راهی هلند شد. او زبان انگلیسی و هلندی بلد است و موفقیت فصل قبل نشان داد که از قدرت ذهنی بالایی برخوردار است. در آن زمان مادر او با بیماری روبرو شده بود و او در اروپا به دنبال بهترین پزشک بود تا مادرش درمان شود. 

سرمربی تیم ملی ایران اضافه کرد: اگر یک کشور با استعداد در زمینه فوتبال باشد آن کشور ایران است. شما در ایران شور و شوق، استعداد و ذهنیت درست را دارید. خیلی از بازیکنانی که من با آنها در تیم ملی کار کردم چیز ویژه ای درون خودشان داشتند. اگر با آنها از هلی کوپتر به بوته زار بپرید، مطمئن هستید که آنها زنده می‌مانند و می‌جنگند. 

کی روش در پاسخ به سوالی درباره آمادگی جهانبخش برای بازی با منچستریونایتد گفت: بله او برای این بازی آماده است. هر چه بازی بزرگتر باشد، علیرضا می‌تواند بهتر ظاهر شود.