مصطفی مدبرگفت: ورزشگاه نقش جهان اصفهان آماده میزبانی دیدارهای تیم ملی فوتبال است و کارلوس کی‌روش در این خصوص بازدیدی از این ورزشگاه خواهد داشت.

به گزارش مرور نیوز، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور گفت‌: هیچ مانعی برای بهره‌برداری از ورزشگاه نقش جهان اصفهان در دیدارهای لیگ برتر و مسابقات تیم‌ ‌ملی وجود ندارد.

وی در رابطه با حادثه باد بردن تعدادی از صندلی‌های ورزشگاه نقش جهان در افتتاحیه، خاطرنشان کرد: تعدادی از صندلی‌ها طبق روال کاری بر روی جایگاه مستقر و نصب شده بود و زمانی که این کار در حال‌ انجام بود، سیستم حفاظتی برای برگزاری مراسم افتتاحیه آنجا را از ما تحویل گرفت و مانع کار کردن کارگران شد که متاسفانه در روز افتتاحیه به خاطر وزش باد حدود ۵۰ صندلی جابه جا شد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور با اشاره به این که حدود ۳۰ هزار متر مربع چادر برای سقف ورزشگاه نقش جهان اصفهان نیاز است، افزود: ۱۰ هزار متر مربع چادر موجود است و ۱۰ هزار متر مربع دیگر نیز خریداری و وارد کشور شده است و مابقی نیز طی دو ماه آینده خریداری و نصب چادرها طبق قرارداد تا شش ماه دیگر به پایان خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به این که ورزشگاه نقش جهان در یک مرحله با ۴۳ هزار صندلی به بهره‌برداری رسیده بود، گفت: بنا به دلایلی که من نمی دانم در آن زمان مقرر شد که ظرفیت این ورزشگاه به ۷۵ هزار نفر افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور وجود معارضین را یکی از دلایل اصلی طولانی شدن روند ساخت ورزشگاه نقش جهان عنوان کرد و یادآور شد: علت اصلی کند شدن تزریق بودجه به این ورزشگاه بود که خوشبختانه بعد از سال ۹۲ و و روی کار آمدن دولت "تدبیر و امید" و با حمایت‌های محمود گودرزی، وزیر سابق ورزش و جوانان به طور مرتب پرداخت شد. از سال ۹۳ این ورزشگاه طی قراردادی برای تخصیص اعتباری به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به شرکت فولاد مبارکه واگذار شد و از سال ۹۴ کار سخت این طرح ملی آغاز شد. به طوری که طبقه اول آن کاملا تخریب و ورزشگاه برابر آخرین آیین‌نامه‌ کنفدراسیون فوتبال آسیا ساخته شد.

مدبر هزینه ساخت نقش جهان را در مجموعه ۸۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت‌: تا سال ۹۳، ۳۰ میلیارد تومان و طی ۱۸ ماه گذشته ۳۵ میلیارد تومان برای ساخت ورزشگاه نقش جهان هزینه شده است که ۱۵ میلیارد تومان دیگر برای کارهای باقی‌ مانده این ورزشگاه هزینه خواهد شد. در مجموع ارزش این ورزشگاه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی همچنین در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد: دولت به خصوص اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور همواره حامی این ورزشگاه بود و با توجه به این که بودجه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور برای ساخت این ورزشگاه کم بود، اما به خاطر توجه دولت به ورزش و با بودجه‌هایی که به این شرکت تزریق شد توانستیم در نهایت ورزشگاه نقش جهان را به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور همچنین با اشاره به حضور مسعود سلطانی فر در راس وزارت ورزش  و جوانان، خاطرنشان کرد: او فردی اجرایی و ورزشی است و حضور او در ورزش با حمایت‌های دولت بسیار تاثیرگذار و چشمگیر خواهد بود.

مدیر شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور همچنین ‌اضافه کرد: برای انجام طرح‌های ملی که این شرکت در دست ساخت دارد، سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم تا طی سه سال آینده پروژه‌هایی که در دست ساخت داریم را تحویل دهیم. امسال بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای این شرکت در نظر گرفته است.

وی در پایان درباره ساخت سالن کشتی در جویبار استان مازندران، گفت‌: با توجه به این که برنامه دولت اتمام طرح‌های باقی‌ مانده است در سفر رییس جمهور به استان مازندران ساخت این سالن در شهر زیبای جویبار تصویب شد و کار طراحی سالن در حال‌ انجام است.