سایت رسمی فیفا در گزارشی به تمجید از عملکرد ملی‌پوشان فوتسال کشورمان در هشتمین دوره مسابقات فوتسال جام جهانی پرداخت.

به گزارش مرورنیوز، درخشش تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی 2016 کلمبیا و کسب رتبه سوم این مسابقات، تحسین دوباره «فیفا» را برانگیخت. سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال در گزارشی، تیم ملی ایران را تحسین کرد. در بخشی از این گزارش آمده است:

ماجراجویی قابل توجه ایران در جام جهانی فوتسال 2016 کلمبیا با موفقیت به پایان رسید. شاگردان ناظم‌الشریعه پس از تساوی 2 - 2 مقابل پرتغال، موفق شدند در ضربات پنالتی این تیم را شکست دهند و به مقام سوم رقابت‌ها دست یابند.

تیم ایران که در ابتدای نیمه دوم با دو گل عقب افتاده بود، توانست در یک بازی دراماتیک در ضربات پنالتی به پیروزی برسد، مسابقه‌ای که شش ضربه پنالتی از هر دو تیم، برای رونمایی از تیم سوم جام جهانی زده شد.

سپهر محمدی، دروازه‌بان ایران دو پنالتی خوب مهار کرد که هر دو بار، ملی‌پوشان ایرانی نتوانستند از این فرصت استفاده کنند و توپ‌های خود را به تور دروازه نرساندند. در نهایت پس از اینکه ضربه ژائو ماتوس راهی به دروازه پیدا نکرد، مهدی جاوید پنالتی خود را گل کرد و بهترین پایان تیم ملی فوتسال ایران را در جام‌های جهانی تضمین کرد، پایانی بهتر از جام جهانی سال  1992 هنگ‌کنگ.