سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: در رقابت های جهانی پیش رو به دنبال یافتن ترکیب تیم ملی برای المپیک ۲۰۲۰ است.

به گزارش مرور نیوز، رسول خادم سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کادرهای فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی به دنبال یافتن ترکیب اصلی تیم در بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ هستند.

وی اظهار داشت: این موضوع موجب می شود که کادرهای فنی و شوراهای فنی، نگاه متفاوتی به عضویت ملی پوشان در تیم های ملی آزاد و فرنگی داشته باشند. به این معنی که حضور در مسابقات جهانی یک مبنای ارزیابی، برای شناسایی ترکیب نهایی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو خواهد بود.

خادم از اعلام ترکیب تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در فاصله ۱۵ روز مانده به رقابت های جهانی خبر داد و در خصوص ضعف فنی برخی ملی پوشان نیز گفت: در این فاصله کوتاه شاید نتوانیم بسیاری از ضعف ها را برطرف کنیم اما مسیری که دنبال می کنیم باید این باشد که در نهایت تیم قابل قبولی را برای المپیک از رقابت های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ پیدا کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد تصیح کرد: المپیک میدانی نیست که کشتی گیرانش را در همان سال پیدا کرد بلکه مدعیان از سال های قبل از المپیک ارزیابی و شناسایی می شوند و نشان می دهند که قابلیت و شایستگی حضور در المپیک را دارند.