تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدارش در رقابت های والیبال قهرمانی جهان موفق شد پورتوریکو را شکست دهد.

به گزارش مرور نیوز، در ادامه دیدارهای گروهی نوزدهمین رقابت‌ های والیبال قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در یکی از بازی‌ها از گروه ‌ِِD  تیم ملی والیبال ایران که ششمین حضورش در این مسابقات را تجربه می‌کند موفق شد در نخستین دیدارش از ساعت ۱۸:۳۰برابر پورتوریکو با نتیجه سه بر صفر به پیروزی برسد تا روز نخست قهرمانی جهان را با کسب سه امتیاز شیرین به پایان برساند.

در این بازی ایگور کولاکوویچ، سعید معروف، محمد موسوی، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، امیر غفور و علی شفیعی را به زمین فرستاد و در سوی مقابل برای پورتوریکو، پرز، ریورا، تورس، سانچز، روریگز و کولون در زمین حضور داشتند که در پایان این والیبالیست‌های ایران بودند که توانستند با ارائه یک بازی برتر، ست‌های بازی را با امتیازهای ۲۵-۱۹ ،۲۵- ۱۴ و ۲۵-۱۸ به سودشان تمام کنند تا با این برد قاطعانه با روحیه بالا فردا به مصاف بلغارستان میزبان برود.

ست نخست: ایران ۲۵ - پورتوریکو ۱۹

ست دوم: ایران ۲۵ - پورتوریکو ۱۴

ست سوم: ایران ۲۵ - پورتوریکو ۱۸

تیم‌های ملی والیبال ایران و پورتوریکو پیش از این سه بار به مصاف هم رفته بودند که در تمامی دیدارها پیروزی سهم والیبالیست‌های ایران بوده است.

در طول هجده دوره گذشته رقابت‌های قهرمانی جهان روسیه با شش عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم به حساب می‌آید و تیم‌های ایتالیا و برزیل به سه قهرمانی در رده‌های بعدی قرار دارند. همچنین تیم ملی والیبال ایران در پنج دوره قبلی حضورش در قهرمانی جهان تنها در دوره گذشته در لهستان توانست عنوان ارزشمندی را کسب کند و با هدایت اسلوبودان کواچ در رده ششم جهان ایستاد.

تیم ملی والیبال ایران در گروه D با تیم‌های بلغارستان، لهستان، کوبا، فنلاند و پورتوریکو هم گروه است و فردا(پنج شنبه) باید در دومین دیدارش از ساعت ۲۲ به مصاف بلغارستان می‌رود.