در حالی هافبک ملی‌پوش آبی‌واناری‌ها به پایان دوران حرفه‌ای خود نزدیک می‌شود که بارسلونا همچنان در پی جانشینی مناسب برای اوست.

به گزارش مرور نیوز به نقل از نشریه اسپانیایی «مارکا»، با وجود اینکه مقامات باشگاه بارسلونا در دو سال اخیر در پی یافتن جانشینی برای آندرس اینیستا بوده‌اند، اما هنوز این جست‌وجو ادامه دارد، چون خریدهای این باشگاه در پست هافبک انتظارات آنها را برآورده نکرده است. بارسا 72 میلیون یورو صرف خرید هافبک‌های جدیدی کرده، اما مشکل تیم هنوز پابرجاست، یعنی وقتی اینیستا مصدوم می‌شود، تیم به دردسر می‌افتد.

روی کاغذ لوئیس انریکه، سرمربی بارسلونا گزینه‌های زیادی در خط میانی دارد که می‌توان به نام‌هایی همچون دنیس سوارس، رافینیا، آندره گومز و آردا توران اشاره کرد، اما هیچ‌کدام نتوانسته‌اند جای سه هافبک اصلی بارسا یعنی سرخی بوسکتس، ایوان راکیتیچ و اینیستا را بگیرند.

لوئیس انریکه باید فرمول مناسبی پیدا کند، چون اینیستای 32 ساله قادر نخواهد بود در تمامی باز‌ی‌ها برای بارسا به میدان برود. بازیکنی به این مهمی در سه شکست این فصل بارسلونا در ترکیب اولیه آبی‌واناری‌ها نبوده و این خود گویای همه چیز است.

چهار گزینه‌ای که بارسلونا در حال حاضر برای جانشینی اینیستا دارد، کیفیت‌های متفاوتی دارند؛ دینس سوارس بازیکنی سریع‌تر است و می‌تواند به بازی سرعت بدهد، این در حالی است که رافینیا، آندره گومز و آردا توران کندتر هستند، اما در مقابل توانایی کمک به بارسلونا برای داشتن مالکیت توپ و میدان را دارند. به‌هر حال هنوز هم اینیستا تنها بازیکن بارسلوناست که هر دو ویژگی را دارد، یعنی سرعت دادن به بازی و حفظ مالکیت توپ و میدان.

آندرس اینیستا به خاطر مصدومیت اخیر از ناحیه لیگامنت زانو به مدت شش تا هشت هفته قادر به همراهی بارسلونا نیست. او احتمالاً اولین ال‌کلاسیکوی فصل را از دست می‌دهد و شانس رسیدن وی به این بازی حساس کم است.