با توجه به کاهش تدریجی کشورهای متقاضی برگزاری رقابت‌های بین‌المللی و افزایش قابل توجه هزینه‌های برگزاری مسابقات اصلی در جهان، فدراسیون کشتی ایران طرح برگزاری مشارکتی رقابت‌های بین‌المللی را به اتحادیه جهانی کشتی ارائه داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سایت فدراسیون کشتی، سازمان مدیریت کشتی ایران به منظور جذب بیشتر بنگاه‌های اقتصادی با قابلیت سرمایه‌گذاری مختلف (بزرگ و کوچک)، پایین آوردن هزینه برگزاری مسابقات به صورت متمرکز در یک کشور، جذب بیشتر مخاطبان تلویزیونی و حضور بیشتر مردم در سالن‌های کشتی در کشورهای صاحب کشتی اما فاقد منابع مالی لازم و در نهایت استفاده بهینه از امکانات و سرمایه‌های نقدی در اختیار کشورهای متقاضی برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی، طرح برگزاری مشارکتی رقابت های بین المللی از سال 2017 میلادی را به اتحادیه جهانی کشتی ارائه کرد.

فدراسیون کشتی ایران در اقدامی پیشتازانه، در سال 2016 در حال برگزاری مشارکتی مسابقات جهانی کشتی پهلوانی با کشور بلاروس، مسابقات جام باشگاه‌های آزاد جهان با کشور اوکراین و مسابقات جام باشگاه‌های کشتی فرنگی جهان با کشور مجارستان است.

این اقدامات ضمن کاهش میزان هزینه‌های برگزاری مسابقات مذکور در داخل ایران برای سازمان مدیریت کشتی کشور، به جهانی شدن مسابقات جام باشگاه‌های جهان و نیز توسعه کشتی پهلوانی در میان سایر فدراسیون‌های ملی تحت نظر اتحادیه جهانی کشتی و کمیته بین‌المللی المپیک کمک شایانی خواهد کرد.

خبر دیگر اینکه اولین دوره مسابقات جهانی کشتی پهلوانی زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی با حضور کشورهای مطرح دنیا، روز 22 آبان ماه در شهر مینسک پایتخت کشور بلاروس برگزار می‌شود.

تاکنون بیش از 45 کشور دنیا برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که در این بین نام کشورهای مطرحی همچون، روسیه، آذربایجان، کوبا، ترکیه، اوکراین، بلاروس، ازبکستان، گرجستان، آمریکا، بلغارستان، قرقیزستان، ارمنستان، تاجیکستان، مغولستان، هندوستان و مولداوی دیده می‌شود.

همچنین کشورهایی همچون ایتالیا، فرانسه، گواتمالا، برزیل، آرژانتین، کانادا، مصر، پاکستان، یونان، آلمان، هلند، لیتوانی و مراکش نیز برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند.

این رقابت‌ها به‌عنوان مسابقات جهانی در تقویم اتحادیه جهانی گنجانده شده است و در اوزان 60، 70، 80، 90، 100 و 100+ کیلوگرم بر روی سه تشک برگزار می‌شود.

رقابت‌های کشتی پهلوانی، به‌عنوان رشته سنتی کشتی ایران از سال 2015 به‌عنوان رشته رسمی در اتحادیه جهانی به ثبت رسیده و امسال اولین دوره رقابت‌های جهانی آن نیز با استقبال خوب کشورهای عضو برگزار می‌شود.