سرمربی استقلال گفت: استعدادهای خوبی در همه تیم‌ها داریم. من صد درصد مطمئنم که ما در آسیا اولیم و می‌توانیم قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم.

به گزارش مرور نیوز، وینفرد شفر سرمربی استقلال تهران در نشست خبری پیش از بازی با سپاهان گفت: قبل از هر چیز از اصحاب رسانه به خاطر اتفاقی که در تمرین قبل افتاد عذرخواهی می‌کنم. اتفاقی که افتاد تقصیر ما نبود و ما همیشه ارتباط خوبی با رسانه‌ها داریم. در فصل تغییرات هستیم و تیم ماتغییر زیادی کرده است. تیم را برای آینده عوض کردیم. بازیکنان الان ما برای آینده باشگاه هستند. در کنار آن به بازیکنان با تجربه هم نیاز داریم. از بازیکنان با تجربه مثل حیدری رحمتی و منتظری تشکر می‌کنم.

او ادامه داد: بازیکنان با تجربه همیشه برای کارایی بهتر جوانان کمک هستند. همیشه برای بهتر شدن به آنها نصیحت می‌کنند. برای منتظری به خاطر آسیب دیدگی ناراحت هستم. امیدوارم برای شش هفته آینده به تیم ما برگردد تا برای لیگ قهرمانان او را داشته باشیم. در چند بازی قبلی او از بهترین بازیکنان ما بود.

سرمربی استقلال اضافه کرد: این که من بازی قبلی را روی نیمکت نبودم به خاطر اخراجم در بازی قبلش بود اما هیچ‌کس به من نگفت چرا اخراج شدم! اگر در آلمان این اتفاق بیفتد فدراسیون نامه می‌دهد و همه چیز را توضیح می‌دهد. شاید اینجا شرایط فرق می‌کند اما باید به من اطلاع داده می‌شد که چرا در بازی قبلی نباید روی نیمکت می‌نشستم. یادم است در بازی با نفت مسجد سلیمان سرمربی حریف به منطقه فنی ما آمد. نمی‌دانم این مشکل من بود؟ در بازی منچستر و چلسی هم این اتفاق افتاد و شما واکنش مورینیو را دیدید.

او در ادامه گفت: من خیلی خوشحالم که در بازی قبل به بازی برگشتیم. الله‌یار صیادمنش از بهترین بازیکنان ماست و من می‌خواهم او به اروپا برسد. عکسی که بعد از بازی از پای او منتظر شد، من نگران بازیکنان جوانم هستم. داور باید به این خطا واکنش نشان می‌داد. بعد از آن خطا نیمکت سایپا به داور اعتراض کردند که خطا نبوده است. من به این فکر می‌کنم که چطور از بازیکنانم در بازی‌های آینده محافظت کنم.

او در مورد بازی با سپاهان هم بیان کرد: سپاهان تیم بسیار قدرتمندی است. چند بازیکن از ذوب آهن فصل قبل دارد. آنها مثل سال قبل نیستند و بسیار محکم بازی می‌کنند. ما الان یک ذره مشکل داریم. پژمان مصدوم است. باید از هوادارنمان تشکر کنم. آنها بهترین هواداران هستند. برابر سایپا بعد از این که گل اول را خوردیم به ما کمک کردند تا به بازی برگردیم. فردا هم باید از ما و جوانانمان حمایتت کنند تا بتوانیم بازی را ببریم.

شفر همچنین درباره بیانیه باشگاه سپاهان در خصوص داوری بازی فردا و نگرانی از این که حقی از تیم اصفهانی ضایع شود، اظهار کرد: من قبلا هم گفتم ۵۰ سال در فوتبال حرفه‌ای هستم و اولین بار در زندگی‌ام این موضوع را می‌شنوم. گفتن این لغت به انگلیسی بسیار سخت است. بسیار سخت است که من دارم این را می‌شنوم.

سرمربی استقلال با تعجب دوباره پرسید "آیا سپاهان به صورت رسمی این بیانیه را داده است؟" او سپس گفت: سپاهان یک باشگاه خوب فوتبال است. به نظر من سپاهان باید کسی که این مصاحبه را کرده است از باشگاه بیرون کند. این اصلا فوتبالی نیست. من بیشتر از یک سال است که در ایران هستم و باید بگویم در همه قاره‌ها مربیگری کرده‌ام و این را می‌دانم که من و همه افراد اشتباه می‌کنیم مثل خطایی که روی صیادمنش شد اما این را می‌دانم که ما بهترین داوران را داریم. یکی از بهترین داوران دنیا که در جام جهانی قضاوت کرده است در ایران سوت می‌زند. این حرفی که زده شده فوتبالی نیست.

او درباره برنامه‌اش برای بازی با سپاهان هم گفت: ما همیشه یک برنامه ویژه داریم. شاید می‌خواهید برنامه ویژه ما را به باشگاه سپاهان بدهید ( با خنده).

شفر در پاسخ به این پرسش که نفراتی که در ترکیب استقلال کمتر بازی کرده‌اند چه زمانی می‌توانند بازی کنند گفت: امیدوارم در بازی با سایپا در ورزشگاه بوده باشید و گلزنی دانشگر را دیده باشید. قبلش عصبی بود اما گل زد و بازیکنان به همراه او خوشحالی کردند. در بازی بعدی ما وریا نمی‌تواند بازی کند و محمدی‌مهر باید بازی کند. او باید از نظر ذهنی خودش را آماده کند. او در بازی با نفت به زمین آمد و خیلی خوب بازی کرد و شاید فردا هم بازی کند. اگر همه تیم‌ها از همه بازیکنانشان بازی بگیرند باید با ۱۷ بازیکن بازی کنند. ما به همه بازیکنانمان اعتماد داریم. در همه جای دنیا هر بازیکنی بازی نکند ایجنتش می‌گوید موکل من باید تیمش را عوض کند اما او باید به بازیکن بگوید که خوب تمرین کند تا بازی کند.

سرمربی استقلال در پایان گفت: بازی با سپاهان بسیار مهم است. از روزی که به اینجا آمدم به من گفتند که باید همه تیم‌ها را ببریم. بعد از بازی با السد سه بازی را بردیم و پنج بازی است که نباخته‌ایم. من چند وقت پیش گفتم که لیگ بهتر و بهتر می‌شود. یکی از آن تیم‌ها در فینال لیگ قهرمانان آسیاست. نه فقط تیم ما بلکه همه تیم‌ها خوب بازی کرده‌اند. برنده این اتفاق تیم ملی ایران است. کی‌روش استخری از ۳۰ بازیکن بسیار خوب که در داخل ایران بازی می‌کنند در اختیار دارد. استعدادهای خوبی در همه تیم‌ها داریم. من صد درصد مطمئنم که ما در آسیا اولیم و می‌توانیم قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم.