سجاد گنج زاده یکی از شانس های کسب مدال طلای کاراته ایران در مسابقات جهانی و یکی از 3 فینالیست ایران به حساب می آمد، اما این کاراته کار سنگین وزن تیم ملی ایران امروز مدال نقره رقابت‌های قهرمانی جهان در اسپانیا را بر گردن آویخت.

به گزارش مرور نیوز، در مبارزه فینال ظهر امروز وزن 84+ کیلوگرم بیست و چهارمین دوره رقابت‌ های جهانی کاراته در مادرید اسپانیا، سجاد گنج زاده به مصاف جاناتان هورنه آلمانی دارنده 6 طلا اروپا رفت و نتیجه 5 بر 2 را واگذار کرد و به مدال نقره رسید.گنج زاده در این رقابت ها ابتدا ۶ بر صفر عادیلت شادیکانوآ نماینده قرقیزستان را برد. سپس ۳ بر صفر لوکا کاستا از بلژیک را مغلوب کرد و در ادامه موفق شد برایان ایر آمریکایی را۶ بر ۴ شکست دهد.

او در چهارمین مبارزه ۴بر ۲ آلپ ارسلان یامان اوغلو از ترکیه را برد و در نیمه نهایی هم ۸ بر یک الکساندر شینتسین از روسیه را مغلوب کرد و به فینال راه یافت. سجاد گنج زاده یکی از شانس های کسب مدال طلای کاراته ایران در مسابقات جهانی و یکی از 3 فینالیست ایران به حساب می آمد.حالا امیدهای باقی مانده کاراته ایران برای کسب مدال طلا بهمن عسگری و کومیته تیمی مردان هستند. 

در همین حال پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته مردان د وزن ۸۴- کیلوگرم در آخرین دیدارش به مصاف "دانیل یولداشف" از قزاقستان رفت و با نتیجه ۳ بر صفر  به برتری رسید و مدال برنز را ازآن خود کرد.او پیش از این ابتدا دربا نتیجه ۲ بر یک از سد "پابلو آرنس زاپاتا" از اسپانیا گذشت، در دور دوم با نتیجه ۴ بر صفر "کامران مدنی" از آمریکا را کست داد و حریف "گریک آندرسون" از اسکاتلند در مبارزه سومش شود که ۸ بر صفر این رقیب خود را نیز شکست داد. پورشیب در مرحله بعد با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب "والری چوبتار" از اوکراین شد و اما با صعود کاراته‌کا اوکراینی به دیدار نهایی پورشیب در جدول شانس مجدد با برتری ۳ بر صفر مقابل "عبدالهد سیسه" از سنگال  به مسابقه رده‌بندی راه یافت.