سه نماینده ایران در رقابت های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان با غلبه بر حرفان خود توانستند جواز حضوردر مرحله بعد را کسب کنند.

به گزارش مرور نیوز، در رقابت های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان سه نماینده ایران در  اوزان ۶۱،۸۶ و ۹۲ کیلوگرم راهی مرحله نیمه نهایی شدند و امشب(شنبه) برای رسیدن به فینال به ترتیب برابر حریفانی از آمریکا، مغولستان و روسیه به روی تشک می‌روند اما امین طاهری در سنگین وزن برابر حریف روس در ثانیه پایانی شکست خورد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم که ۲۱ نفر حضور دارند، ایمان صادقی در دور نخست به مصاف بایرجان توربک از قزاقستان رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر ۴ به برتری رسید. وی در دور دوم نیز برابر  ارطغرل قهوه چی از ترکیه ۵ بر صفر پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی رسید.وی در این مرحله نیز با برتری ۵ بر ۳ مقابل جئورجیو پیلیدیس از یونان راهی نیه نهایی شد.صادقی برای رسیدن به فینال باید از سد سین فائوز از آمریکا بگذرد.

رقابت های کشتی آزاد در وزن ۷۴ کیلوگرم نوید زنگنه پس از استراحت در دور اول به مصاف ماکسیم واسیلی اوگلو از رومانی رفت و در پایان در حالیکه ۴ بر ۳ از حریف خود عقب بود با ضربه فنی شکست خورد. زنگنه برای اینکه بتواند در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند باید منتظر صعود رقیبش به دیدار فینال باشد.کشتی‌گیر رومانی تاکنون موفق شده به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند.

در وزن ۸۶ کیلوگرم که ۲۱ نفر حضور دارند، کامران قاسم پور در دور اول استراحت کرد و در دور دوم  لارس چافلی از آلمان را ۱۰ بر صفر مغلوب کرد. او در دور سوم نیز مقابل عارف اوزن از ترکیه  قاطعانه و با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی رسید.قاسمپور برای رسیدن به فینال باید از سد گانباتار از مغولستان عبور کند.

در وزن ۹۲ کیلوگرم، حسین شهبازی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم ایلجا ماتوهان از آلمان را ۱۰ بر صفر مغلوب کرد.وی در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی نیز برابر تاکاشی ایشیگورو از ژاپن با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد.شهبازی در دیدار ماقبل فینال باید به مصاف اصلان‌بک سوتیف از روسیه برود.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که ۲۱ نفر حضور دارند، امین طاهری در دور اول مقابل گئورگی نوگایف از اسلواکی ۷ بر صفر به برتری رسید اما در مبارزه بعد مقابل سعید گامیدوف از روسیه در حالیکه تا ثانیه پایانی مبارزه با نتیجه ۲ بر یک پیش بود در خاک حریف نشست و در نهایت ناباورانه ۳ بر ۲ شکست خورد.طاهری برای اینکه بتواند در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند باید منتظر صعود رقیبش به فینال باشد در غیراینصورت حذف خواهد شد.کشتی‌گیر روس در دور بعد نیز حریف اوکراینی را 5 بر 2 برد و راهی نیمه نهایی شد.